כמאל חטיב, בכיר בתנועה האסלאמית נעצר הערב (שישי) ע"י גורמי הביטחון הישראלים. על פי הדיווחים בעת מעצרו היו שהתנגדו למעצר והחלה הפרת סדר חמורה תוך כדי המעצר, בה בוצע ירי לעבר כוחות שב"כ והמשטרה ובמהלכה נפצעו גם כמה מתפרעים.

כוח משטרה של 200 שוטרים נקלע לקרב ירי דו צדדי מול אלפים מתושבי כפר כנא, שקראו קריאות נאצה וביצעו ירי חי לעבר השוטרים שהיו ממוגנים, עד שהשוטרים השיבו אש לעבר הפורעים. גורמים במשטרה אומרים כי זה היה שדה קרב והמעצר בוצע תחת מתקפת אש.

מוקדם יותר הערב פורסם במעריב על הנחיה שניתנה לשוטרים לפיה במצב שבו הם מותקפים בירי אין יותר הכלה, אלא הם מגיבים על פי נהלי פתיחה באש. הראיה לכך שהכוחות שיננו את  ההוראה היא שהמעצר בכפר כנא בוצע, הפורעים נהדפו והסדר הושב על כנו בלי נפגעים בקרב השוטרים.

צוות מד"א שהגיע למקום האירוע פינה שני פצועים ירי במצב קשה - אחד שפצוע בחזה ואחד בירך. כשהגיעו לפנות את הפצועים, דווח להם על שורת פצועים שנמצאים במרפאה המקומית והם חברו גם לפצועים הללו. מדובר באירוע שהסלים תוך ביצוע המעצר של חטיב ע"י כוחות שב"כ, כאשר בעקבות המעצר החלה הפרת סדר חמורה בכפר כנא שהופנתה בעיקר כלפי הכוחות הישראלים.

מהשב"כ נמסר בתגובה כי "היום נעצר לחקירה כמאל חטיב, סגן ראש הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית, שהינה ארגון טרור. חטיב שימש בתפקיד זה עוד קודם להכרזה על הפלג הצפוני של התנא"ס כארגון טרור, ומעמדו הפך למרכזי יותר לאחר מאסרו של ראש התנועה, ראא'ד צלאח. 

בשבועות האחרונים, עושה חטיב שימוש במעמדו הציבורי על מנת להתסיס ולשלהב את המתפרעים בהר הבית וברחבי הארץ. דבריו של חטיב זוכים לתהודה רחבה ברשתות החברתיות ומעודדים, בין היתר, הפגנות והפרות סדר אלימות. 

נוכח האמור, הוזהר חטיב במספר הזדמנויות ע"י שב"כ, תוך שהובהר לו שמסריו מעודדים פעילות טרור נגד מדינת ישראל ועולים כדי עבירות פליליות, ומשכך עליו לחדול מכך באופן מיידי. חרף אזהרות אלה, המשיך חטיב להסית, לשלהב ולעודד אזרחים לפעילות אלימה ובלתי חוקית.

לאור המשכה של פעילותו זו והסיכון הרב שיש בה לשלום הציבור והסדר הציבורי, ובפרט נוכח  התפרעויות הרבות על רקע לאומני בימים האחרונים, ובשל החשד לביצוען של עבירות ביטחון נוספות, נעצר חטיב לחקירה".

המשטרה מסרה בתגובה כי "המעצר לווה בהתגדות אלימה של המון תושבים שחסמו צירים, הבעירו חפצים, השליכו אבנים ואף פתחו בירי חי אל עבר השוטרים תוך כדי שהם מנסים לחסום את יציאתם. כוחות משטרה גדולים שלקחו חלק במעצר חילצו את השוטרים יחד עם העצור ופיזרו את ההמון תוך שימוש באמצעים לפיזור הפגנות וירי ח"י. 

עוד הוסיפו: "בארוע נפצעו 9 אנשים:  4 פצועים באורח קשה 1 פצוע באורח בינוני ו-4 פצועים באורח קל. בהמשך צפויים מעצרים של המתפרעים והיורים בנשק".

כאמור, זהו אינו אירוע הפרת הסדר היחיד שמתקיים בשעות האחרונות. חמישה פלסטינים נהרגו היום ועוד 150 נפצעו בעימותים עם כוחות הביטחון ברחבי הגדה - כך מסר משרד הבריאות הפלסטיני ברמאללה, זאת על רקע המשך התקיפות של צה"ל ברצועת עזה, שיגורי הרקטות לעבר ישראל והעימותים בין ערבים ליהודים בערי ישראל.