בעוד ישראל מתמודדת עם ירי הרקטות מרצועת עזה, בוצע הערב (שישי) ירי רקטות גם בצפון הארץ. צה"ל מוסר כי זוהו שלושה שיגורים משטח סוריה לשטח ישראל, מתוכם שיגור אחד כושל שנפל בשטח סוריה. כתוצאה מהשיגורים, הופעלה התרעה בשטח פתוח בלבד. גדודי תחריר פלסטין מסוריה נטלו אחריות לירי.

אין זו הפעם הראשונה בסבב הלחימה הנוכחי מול חמאס, שנורות רקטות בצפון. אתמול שוגרו שלוש רקטות משטח לבנון לעבר הים, מול חופי הגליל. לפי ההערכות, מאחורי הירי לא עומד חיזבאללה אלא ארגון טרור פלסטיני. לא ברור אם מדובר בארגון סורר או שזה נעשה בהיתר של חיזבאללה, ומוקדם מכדי לקבוע האם מדובר בסימן לקראת התלקחות אפשרית בחזית הצפון. 

גורם פלסטיני אומר לעיתון הלבנוני א-נהאר כי הפלגים הפלסטיניים אחראים על הירי לעבר ישראל והמסר הוא שההתנגדות היא אחת גם בפלסטין וגם בלבנון.

היום אירעו הפרות סדר על גבול ישראל-לבנון, כשכמה עשרות לבנונים התקהלו מול מטולה עם דגלי פלסטין, וכמה מהם אף חתכו את הגדר ונכנסו לשטח ישראל. לאחר מכן ארבעה חשודים נוספים הצטרפו אליהם והציתו שריפה.

כוחות צה״ל קפצו מיד עם תחילת האירוע, וביצעו ירי הרחקה של שני פגזים מטנק. בעקבות הירי חזרו החשודים לשטח לבנון. במהלך האירוע אחד החשודים שחצה נורה על ידי מ״פ מהכוח.