העימותים בין יהודים לערבים בערים המעורבות במדינת ישראל לא נשאר רק בערים הגדולות, לוד, רמלה עכו וחיפה, אלא הגיע גם ליישוב קטן יותר, מורשת. היישוב הקהילתי הדתי לאומי בגליל התחתון שוכן בתחומי המועצה האזורית משגב, ואנשיו סובלים כבר כמה ימים מאותן הבעיות שמתארים התושבים בעיר לוד. 

"אנחנו מהיישוב מורשת בגליל, נמצאים כבר 4 ימים במצור לילי אסור לנו לצאת מהבתים בזמן שכל הכפרים מסביבנו חוגגים את החג יוצאים ומתפרעים בצמתים המובילים ליישוב", כתבה בחשבון הפייסבוק שלה חן גרנצרז נחמיאס, תושבת המקום. 

"אנחנו מקבלים הנחיות להגיע הביתה עד השעה 17 כדי שלא ניתקל במתפרעים הערבים. ראש המועצה אומר שזו המדיניות של המשטרה ואין מה לעשות. אנחנו יושבים בבתים, בעלי איש צבא לא יכול לחזור הביתה כי כל הכבישים שמובילים ליישוב מורשת חסומים. אתמול ביצעו לינץ' באדם מבוגר בן 50 מהיישוב מצפה אביב (הסמוך למורשת) כאשר נכנס בטעות לכפר טמרה", העידה.

הלילה, התראיינה גרנצרז בחדשות 12. "אצלנו מרגיש כאילו נתלשנו מההיסטוריה למאורעות תרפ"ט או גטו, כל ערב יש עוצר. הערבים חוגגים בקניונים ומטיילים, ואנחנו לא יכולים", אמרה בכאב. 

היא הוסיפה לבקר את המשטרה, וציינה ש"אזלת היד שלה מבישה. עומדת ניידת אחת בלבד. עוקרים שם עמודי חשמל, שלטים, שורפים צמיגים. אני בטוחה שלא כל הערבים כאלה אבל מי שכן, שיעשה זאת בתוך הכפרים שלהם, לא יכול להיות שהם יעשו את זה לנו".

עוד אמרה כי "יש ירי חי לעבר בתים ובמקרה פגעו בעמוד חשמל. אנחנו מעניקים להם פרנסה, הם עובדים איתנו, הסייעת בגן הדתי של הילדה שלי ערביה, למרות שהייתי רצה שהיא תהיה יהודיה, אבל אנחנו מתחבקות ומתנשקות, מצד שני לא יודעת אם זה בן דוד שלה שלוקח חלק בפרעות".

בסוף דבריה, היא יצאה נגד האלימות ודחקה בערבים שנגד האלימות לנקוט בצעדי מנע: "הבן שלי אומר לי - אמא ,כל הערבים רוצים שנמות? אני אומרת לו לא! יש ערבים טובים. אני מצפה שכל אמא ערביה תגיד את זה לילדים שלה. הם מחנכים אותם מגיל קטן שיהודי הוא בן של השטן".