ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה להותיר את הר הבית סגור עבור מבקרים יהודים גם היום (ראשון), זאת בעקבות המתיחות הבטחונית ברחבי הארץ והחשש מהתגברות המהומות ברחוב הערבי בעקבות כך. כזכור, במהלך חודש הרמדאן נאסרה כניסת היהודים אל מתחם הר הבית, זאת על מנת למנוע מצב של תסיסה באזור שתוביל להסלמה ביטחונית. 

כניסת היהודים להר הבית הייתה אמורה להתחדש היום עם סיום צום חודש הרמדאן וחגיגות העיד אל פיטר. יחד עם זאת, בעקבות ההסלמה הביטחונית, הפרעות של ערביי מזרח ירושלים והעימותים בין יהודים לערבים בערים המעורבות, החליט ראש הממשלה להמשיך את איסור עליית היהודים להר, זאת עד לרגיעה במצב.    

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר, תקף את החלטתו של ראש הממשלה וטען כי מדובר בהענקת פרס לטרור. "ממשלת ישראל נותנת פרס לטרור, וממשיכה לסגור גם היום את הר הבית, המקום הקדוש ביותר לעם היהודי". בן גביר הוסיף כי "מי ששולט בהר שולט בארץ, ובמקום לטפל בטרור ביד קשה, לסגור את הר הבית לכניסת מוסלמים ולהכניס שוטרים למסגדים, ממשלת ישראל סוגרת את הר הבית לעליית יהודים".

בן גביר קרא לראש הממשלה ולמערכת הביטחון לפתוח כבר היום את הר הבית לעליית יהודים: "אסור שהמצב האבסורדי הזה יימשך ולו לרגע. יש לפתוח עוד היום את הר הבית לעליות יהודים, ולהפסיק את ההתקפלות בפני הטרור".