לאחר עוד לילה מתוח בגוש דן וביישובי הדרום, הקבינט המדיני-ביטחוני התכנס היום (ראשון) על מנת לדון בצעדים הבאים במסגרת מבצע "שומר החומות". הדיון הסתיים לאחר כ-4 שעות, ללא שדנו בהצעת חמאס להפסקת אש בין הצדדים.

גורם מדיני מסר לאחר הדיון כי ניתן אור ירוק להמשך הפעילות. בנוסף, על פי הגורם ייתכן כי לאחר חג השבועות, יתכנס הקבינט המדיני-ביטחוני פעם נוספת. כמו כן, בשלב זה הוחלט כי ממשיכים במבצע "שומר החומות", תוך מחשבה על מנגנון לסיומו. למרות זאת, נושא סיום המבצע לא נידון בישיבה.

לפני הדיון, ח"כ ניר ברקת קרא לראש הממשלה בנימין נתניהו להמשיך את המערכה מול חמאס. בסרטון שפרסם, אמר: "אסור לנו לעצור! אנחנו חייבים להמשיך את המבצע ולהנחית על חמאס מכת מחץ. עלינו להחזיר את ארגון הטרור הרצחני שלושים שנה אחורה, לתת לצה"ל להכות בו ולשלול את היכולות הצבאיות שלו". 

כזכור, חמאס איים אמש במטח לעבר העיר תל אביב ומימש זאת, ולאורך שעות הלילה המשיך לשגר רקטות לעבר יישובי העוטף ובאר שבע גם כן. במקביל, צה"ל המשיך לתקוף ברצועת עזה, כאשר בין היעדים, ביתו של יחיא סינוואר, מנהיג חמאס ברצועת עזה, ושל אחיו, מוחמד סינוואר, אשר היוו תשתיות טרור.