דובר צה"ל, הדי זילברמן, ערך היום (שני) בצהריים תדרוך לכתבים, ועדכן על הפעולות האחרונות של צה"ל ברצועת עזה. זילברמן הסביר כי בצה"ל מתמקדים בתקיפת בכירים ופעילים בחמאס ובג'יהאד האסלאמי, בתשתיות תת קרקע, רבי קומות, בתי פעילים ומבני ממשל, ובסוגיית האמל"ח - משגרים תת קרקעיים ואמל"ח מיוחד. 

בהתייחס לחיסול מפקד החטיבה הצפונית של הג'יהאד האסלאמי, חוסאם אבו הרביד, אמר זילברמן כי את הסיכול ביצעו מטוסי קרב. זילברמן ציין כי המבצע יצא לפועל בזכות "מודיעין יוצא דופן", לדבריו, של השב"כ. מדובר בפעולה משותפת שהוביל מרכז האש בפיקוד דרום. הוא הסביר עוד כי מדובר בחטיבה שביצעה ירי רב לשדרות. 

חיסול "הצוללת" של חמאס. צילום: דובר צה"ל

בתוך כך, מהתדרוך עלה כי צה"ל פגע גם בצוללת זעירה של החמאס. בפעולה המדוברת זיהו בצבא מספר תצפיות כחלק מהתארגנות לפיגוע ימי. גם הפגיעה בצוללת הזעירה נעשתה מהאוויר, כאשר בו זמנית הותקף כלי שפרק את הצוללת ופעילי הטרור ששהו במקום. זילברמן הסביר כי הכלי התת ימי שסוכל יודע להגיע לנקודה בחופי ישראל ולהתפוצץ בה לאחר ששוגר מהחוץ.

על הפגיעה הנוספת ב"מטרו" של עזה, אמר זילברמן כי "בהערכה גסה הושמד תא שטח של 100 קילומטרים. הנטרול עצים, יהיה קשה מאוד לשקם את השטח".