המשטרה תבצע חשיבה מקצועית מחודשת ותיתכן היערכות מיוחדת לגבי מצבת הכוחות בעיר לוד גם בבזמן שגרה, כך אומרים גורמים במשטרה. לדבריהם, אירועי הפרות הסדר שהתחוללו בעיר במהלך השבוע האחרון ואופן הטיפול המאסיבי, שעיקרו הגדלה משמעותית של מערך כוחות השיטור במקום, תוך גיוס פלוגות לוחמים של מג"ב וכוחות שב"כ, אשר הובילה לבלימה משמעותית של האירועים, תגרום למקבלי ההחלטות במשטרה להתייחס בכובד ראש לעיר לוד בפרט ולערים המעורבות בכלל.

לדברי הגורמים, "לוד היא עיר מאתגרת שמחייבת חשיבה מחדש ואני בטוח שזה יעלה על השולחן בדיונים לאחר שנוביל לשקט המתבקש. ללא ספק אנחנו מזהים ירידה משמעותית באירועי הפרות הסדר הציבורי בדגש על העיר לוד אבל אנחנו ממשיכים עדיין בפעילות בערים המעורבות בדגש למכונות לאירועים ירי טילים באזור הדרום".

נציין כי במסגרת אירועי האלימות והפרות הסדר שהתרחשו בתוך כשבוע וחצי נפצעו כ– 300 שוטרים, שחלקם עדיין מאושפזים בבתי החולים. מפכ"ל המשטרה, רנ"צ קובי שבתאי, התפנה במהלך החג וביקר את פצועי פיגוע הדריסה משער שכם בשלושה בתי חולים בהם הם מאושפזים.

בתוך כך, נציין כי עד כה נעצרו 1,120 חשודים בהפרות הסדר האלימות, כשמהם 470 עדיין כלואים והמטרה היא להאריך את מעצרם עד תום ההליכים.

גורמים במשטרה מציינים כי במספר חקירות מרכזיות, שמעסיקות את המשטרה בימים האחרונים, נרשמו גם הישגים לא מבוטלים. כך לדוגמא בעניין הלינץ' בבת ים, שם נעצרו שני יהודים צעירים, באירוע הלינץ' בעכו שם נעצרו חשודים ערבים, באירוע הצתת בית המשפחה ביפו, שם נעצר חשוד צעיר ערבי. אולם, עדיין ישנן חקירות שטרם הבשילו לכדי מעצרים, בהם כאמור תיק הרצח של יגאל יהושע, שהופתע על ידי צעירים ערבים אשר ביצעו בו לינץ' אכזרי בשני שעבר.