מבצע "שומר החומות" - היום התשיעי: לאחר כשש שעות של רגיעה במהלך הלילה, חודש הבוקר (שלישי) הירי לעבר נתיבות ויישובי עוטף עזה. במהלך הלילה, מקורות פלסטיניים דיווחו על המשך תקיפת צה"ל ברצועה, מטרות אוויריות וימיות.

לכל העדכונים מהלילה האחרון

עדכונים שוטפים:

15:10: לפני זמן קצר, מטוסי קרב של צה"ל תקפו עמדה לשיגור רקטות של ארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה שממנה בוצע הירי לבאר שבע לפני זמן קצר.

15:05: לפני זמן קצר, מטוסי קרב של צה״ל תקף מתחם שיגור רקטות תת קרקעי במחנה פליטים אל מועזי במרכז רצועת עזה. בנוסף, נתקפו שני משגרי רקטות נוספים בצפון ודרום רצועת עזה.

14:55: צבע אדום באשדוד, פגיעה ישירה בבניין מגורים בעיר שנמצא בבנייה.

פגיעה ישירה באשדוד. צילום: מצב ביטחוני גלובלי (אזעקה מוקלטת)

14:45: צבע אדום באשדוד, אשקלון ויישובי הדרום.

14:40: נקבע מותם של שני הפצועים אנוש כתוצאה מפגיעה ישירה במועצה אזורית אשכול.

14:35: פגיעה ישירה ברכב בצומת גורל. גבר כבן 50 שישב ברכב פונה לבי"ח סורוקה כנפגע חרדה, ללא פגיעות גוף.

14:25: צבע אדום בבאר שבע, באשקלון, באשדוד וביישובי הדרום.

14:15: בהמשך לאזעקות בדקות האחרונות בגזרת אשכול: חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים במקום טיפול רפואי לעשרה פצועים, בהם ארבעה במצב קשה, ומתוכם שניים במצב אנוש.

חובש מד"א, חנניה אלמקייס, ופראמדיק מד"א, עומר ביטון, סיפרו: "כשהגענו למקום ראינו מבנה שעולה באש לאחר שנפגע מרק"ק ומספר פצועים בדרגות פציעה שונות שנפגעו מרסיסים שכבו מסביבו. התחלנו מיד במיון ראשוני על מנת להעריך את מצבם, פצוע אחד היה במצב אנוש, 3 פצועים היו במצב קשה והיתר במצב בינוני וקל. התחלנו מיד בטיפול רפואי מציל חיים ובפינוי הפצועים לבית החולים".

מזירת האירוע באשכול (צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

14:10: במהלך כניסת משאיות עם סיוע אזרחי שנתרם על ידי ארגוני הסיוע הבינלאומיים לרצועת עזה, היתה נפילת פצמר במעבר ארז וירי פצמרים משטח הרצועה לעבר מעבר כרם שלום. בעקבות זאת הוחלט לעצור את כניסת יתר המשאיות. צבע אדום בקרית גת.

14:00: צבע אדום בעוטף עזה. שר הביטחון גנץ בביקור בבסיס חיל הים באשדוד: "גם הקהילה הבינלאומית צריכה להבין שמי שפתח באש הוא החמאס - אין אף אדם, אזור, או שכונה בעזה שיהיו חסינים". בהתייחס לירי מלבנון וחדירת המל"ט הבוקר: "צה"ל פרוס וערוך בכל הגבולות - ויסכל כל ניסיון של גורמים זרים לפגוע באזרחי ישראל ולהפר את ריבונותה".

13:20: חייל צה"ל בן 19 נפצע קל מנפילת רקטה במעבר ארז.

13:15: צבע אדום בזיקים ובנתיב העשרה.

13:05: לפני זמן קצר, כלי טיס של צה״ל סיכל חוליית פעילים של ארגון הטרור הג'יאהד האיסלאמי הפלסטיני במרכז רצועת עזה, בזמן שהייתה בהכנות לשיגור רקטות לשטח הארץ.

12:55: החל מ-08:00 בבוקר, מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל זיהו ותקפו תשע עמדות שיגור רקטות תת קרקעיות ועל קרקעיות לאורך רצועת עזה.

12:50: צבע אדום בעוטף עזה.

12:30: לפני זמן קצר, מטוסי קרב של צה"ל תקפו את בתיהם של שלושה מפקדים נוספים ברצועת עזה: ביתו של סגן מפקד החטיבה הצפונית בעיר עזה, רפא סלמאן, ביתו של מפקד פלוגה בגדוד העתודה של ארגון הטרור חמאס בחאן יונס ובית של מפקד פלוגה נוסף בגדוד העתודה של חמאס בדראג' תופח. המפקדים ניהלו בביתם חפ"קים וחמ"לים צבאיים. במקביל, צבע אדום בעוטף עזה.

12:05: לפני זמן קצר, צה"ל תקף וסיכל חוליית נ״ט של ארגון הטרור חמאס בחאן יונס.

תקיפות אוויריות של ישראל ברצועת עזה, במסגרת מבצע ''שומר החומות'' (צילום: REUTERS/Mohammed Salem)
תקיפות אוויריות של ישראל ברצועת עזה, במסגרת מבצע ''שומר החומות'' (צילום: REUTERS/Mohammed Salem)

12:00: לאחר כחמש שעות של שקט, התחדש הירי לדרום. צבע אדום באופקים וביישובים נוספים בדרום ובעוטף עזה.

10:30: ‏תושבים בעוטף עזה התבקשו לשהות בסמיכות למרחבים ממוגנים ולגלות עירנות בעקבות התראה על ירי רקטות ופצמרים.

10:00: לפני זמן קצר מחבל חמוש במטעני נפץ, נשק מסוג קרלו וסכין ניסה לבצע פיגוע משולב לעבר לוחמי צה״ל ביישוב היהודי בחברון, במרחב החטיבה המרחבית "יהודה". לוחמי צה״ל זיהו את המחבל שהתקרב לעברם,ניסה לירות ולהשליך לעברם מטען. הלוחמים הגיבו בירי וניטרלו את המחבל. אין נפגעים לכוחותינו.

09:10: דובר צה"ל: לפנות בוקר זוהה והופל מל״ט אשר התקרב לגבול המדינה באזור עמק המעיינות. המל״ט היה במעקב על ידי יחידות הבקרה האווירית. שברי המל״ט נאספו על ידי כוחות הביטחון.

תקיפת צה''ל בעזה (צילום: התקשורת הפלסטינית)
תקיפת צה''ל בעזה (צילום: התקשורת הפלסטינית)

08:30: הממשלה אישרה להאריך ב-48 שעות את מצב החירום האזרחי בעיר לוד כפי שהכריז שר הביטחון בני גנץ ביום 12/5. זאת לאור המלצת השר לביטחון פנים ומשטרת ישראל, ובהתאם לסמכויות מתוקף מצב החירום המיוחד בעורף שעליו הכריז שר הביטחון.

07:35: כתוצאה מהירי הבוקר אל עבר שער הנגב, אותרה פגיעה ישירה בבית באחד מישובי המועצה. בני הבית לא שהו בו. אין נפגעים בגוף. נזק נגרם לרכוש.

07:30: דובר צה"ל מוסר כי במהלך הלילה מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל תקפו יעדים צבאיים של ארגון הטרור חמאס בשכונת רמאל שבמערב העיר עזה. מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל המשיכו הלילה בתקיפת 'מטרו' ד' ברצועת עזה. במסגרת התקיפה, הותקפו כ-65 מטרות טרור. התקיפה בוצעה על-ידי 62 מטוסי קרב תוך שימוש בכ-110 חימושים מדויקים.

בנוסף, הותקפו חמישה בתי מפקדים של ארגון הטרור חמאס ברחבי רצועת עזה. הבתים שהותקפו שימשו כתשתית טרור וחלקם גם שימשו כתשתית לניהול לחימה. בין בתי המפקדים שהותקפו נמנים ביתו של מפקד גדוד מערב ג'באליה, ביתו של מפקד פלוגה בגדוד ג'באליה, ביתו של מפקד פלוגה בגדוד זיתון וביתו של בכיר במערך הימי של ארגון הטרור חמאס. בנוסף, הותקפה תשתית צבאית בביתו של האחראי בסיוע הקרבי של ארגון הטרור חמאס במחנות המרכז.

תקיפת בתי בכירי חמאס, קרדיט דובר צה"ל

כמו כן, נכון לשעה 07:00: החל מהשעה 19:00 אמש, זוהו כ-90 שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל. כ-20 שיגורים נפלו בשטח הרצועה. לוחמי ההגנה האווירית יירטו עשרות רקטות על פי מדיניות היירוט.

07:15: מאז שעות הבוקר אתמול מחוז יו"ש התמודד עם ריבוי אירועי שריפה כתוצאה מפח"ע בכל תחנות המחוז. (בנימין, שומרון, יהודה). לוחמי האש פעלו ב-50 אירועים, מתוכם 20 אירועי שריפה בעקבות  פח"ע. השריפות פרצו כתוצאה מזריקת בקבוקי תבערה, הפרות סדר, הבערת צמיגים, והצתות מכוונות.

06:15: התרעת צבע אדום נשמעה בעין השלושה.