ראש מטה פיקוד הדרום לשעבר, תא"ל (מיל') צביקה פוגל, שוחח הבוקר (שלישי) עם יואב מינץ בברדיו צפון FM104.5, התייחס ללחימה ברצועת עזה ואמר כי "הלחימה ברצועת עזה נכון לרגע זה בדרך שמובילים אותה צה"ל וראש השב"כ, מגיע להם המון מחמאות. אני מופתע ממש לטובה וחייב לומר את זה כי עם ישראל צריך להוקיר את זה בראשותם של אותם אנשים. יש לנו לא מעט הישגים אבל לא סיימנו שם את העבודה".

בהמשך התייחס תא"ל (מיל') פוגל גם להתחממות הביטחונית בגזרת הצפון וביהודה ושומרון ואמר כי "אני לא מודאג מהירי מלבנון. יש לך שם שותף אסטרטגי שהדבר הראשון שעשה, הרים טלפון לביבי ואמר: "זה לא אני". הוא יודע שאם יקרה שם משהו אנחנו נפרק את דרום לבנון וזה בדיוק הדבר הראשון שהוא לא רוצה. נכון, יש לו 160 אלף רקטות, נכון הן עלולות ליפול ולהחליד."

לדבריו, "יהודה ושומרון היא היעד הבא של חמאס. כל מה שקרה בשבוע האחרון מיום שני שעבר מהירי לעבר ירושלים ועד עכשיו קרה מסיבה עיקרית בכל דחיית הבחירות. חמאס ראה מול עיניו איך הוא משתלט על כל המוסדות של פת"ח ואש"פ ואיך הוא בונה מדינה נוספת בהמשך ל'חמאסטן' שיש לו ברצועת עזה. הבחירות בוטלו והוא רצה לייצר לכל אלה שמאמינים בו את הקשר בינו לבין ירושלים".

כמו כן, התייחס פוגל גם יחסים בין הרמטכ"ל אביב כוכבי לשר הביטחון בני גנץ ואמר כי "הדבר טוב ביותר שיכולנו לייחל לו הוא דו שיח בין שר בטחון שלא יודע לקבל החלטות לבין רמטכ"ל מאד דומיננטי. עכשיו הוא מצליח להפעיל את הצבא בצורה מאד בחכמה ובעוצמה ושר הביטחון לא מפריע לו".

בסיום, התייחס ראש מטה פיקוד הדרום לשעבר, לגבי עתיד המבצע הצבאי ברצועה ואמר כי "זה ייגמר כמו שאנחנו גומרים בדרך כלל: מהר מדי, מוקדם מדי ועם הישגים מאד מאד מינוריים וזה יקרה בימים הקרובים. אין לנו נכונות לראות אויב מובס, אין לנו נכונות לשלם את המחיר ואנחנו כל כך קרובים".