היום התשיעי של מבצע "שומרי החומות" נפתח הבוקר (שלישי) עם מטח לעבר נתיבות ויישובי עוטף עזה, שחזר מספר פעמים במהלך היום. במהלך מטח לעבר באר שבע, אשקלון, אשדוד ויישובי הדרום נרשמו פגיעות ישירות ברכב בצומת גורל, בבניין באשדוד ובמועצה האזורית אשכול, שם נהרגו שני בני אדם מפגיעה ישירה של רקטה. טל לב רם, הפרשן הצבאי של "מעריב" ורדיו 103FM התארח בתוכנית "איפה הכסף" עם ענת דוידוב והתייחס לשיגורי הרקטות לעבר ישראל והלחימה בעזה. בנוסף, ניסה להעריך מתי יסתיים הסבב הנוכחי: "ככל שאנו רואים שהירי נמשך ויש אצלנו הרוגים ונפגעים - לוח הזמנים יתכתב עם המציאות".

"מבחינת הלחימה - אין הפסקת אש, יש לחימה - ירי ארטילרי ומקלעים", אמר לב רם. "לדעתי זה מה שיהיה ביממה הבאה. יהיה עוד הרבה ירי. מי שחושב שתוך שניה תהיה הפסקת אש - זה לא יקרה. חושבים שמאופטימיות זה הופך למשהו מאוד פסימי ואפור".

לדבריו, "התחושה לגבי המבצע הזה היא אחרת. יש פוטנציאל לצאת מהאירוע הזה בצורה יותר טובה מאשר ממבצעים או סבבים קודמים. חמאס הוא אויב קשה, עד הרגע האחרון הוא ממשיך לירות, יש לו יכולת, למרות כל הנזק שנגרם לו. חמאס מודע לנזק כי חלק מהמנהרות נפגעו בצורה שאי אפשר להיות שם. התחושה היא, לפחות מפיקוד הדרום, שיש עוד הישגים שניתן להשיג במערכה הזאת".

במענה לשאלה מתי לדעתו יסתיים סבב הלחימה הנוכחי השיב לב רם: "כל עוד יש הסלמה נוספת, ככל שאנו רואים שהירי נמשך ויש אצלנו הרוגים ונפגעים - לוח הזמנים יתכתב עם המציאות".