דובר צה"ל, תת אלוף הדי זילברמן, הודיע היום (שלישי) כי הצבא תקף 75 מטרות החל מחצות במסגרת היום התשיעי של מבצע "שומר החומות". כמו כן, צפה כי במערכת "מתכוננים ללילה עוצמתי". את הדברים אמר בתדרוך שערך לכתבים צבאיים. 

עוד הוסיף כי צה"ל ממשיך לתקוף ברצועת עזה ובשעות האחרונות בשכונת רימאל, וביממה האחרונה נתקפו 10 עמדות שיגור של רקטות ושתי חוליות נ"ט נפגעו. בד בבד, הבוקר התאפשרה הכנסת משאיות לרצועה.

זילברמן הדגיש לגבי האירועים ביהודה ושומרון כי אינו יודע כיצד יתפתחו. עם זאת, הבהיר כי התנזים, הפלג הצבאי של תנועת פת״ח הפלסטינית, לא מעורב בליבוי המהומות.

הדובר גולל את שני האירועים המרכזיים היום בגדה המערבית. הראשון, סיכול מחבל השייך לתנועת הג'יהאד האיסלאמי אשר נשא מטען על גופו ונשק מסוג קרלו, וניסה לפגוע בחיילים ששהו במקום. לפיו, לוחמי צה"ל "פעלו טוב", כאשר אח מהם ירה לעברו והמטען התפוצץ.

באירוע השני, בוצע ירי לעבר חיילי צה"ל במהלך הפרת סדר של כ-1,500 פלסטינים בכיכר הסמוכה למפקדת אוגדת איו"ש. שני חיילים נפצעו, והצבא השיב באש לעבר מקור הירי.

בסוף דבריו, התייחס גם לאירועים בגבול הצפוני, ואמר כי הרקטות שנורו אתמול נפלו בשטח לבנון. נוסף על כך, הבהיר כי צל"ב "עושה עבודה טובה בגבול היום וחוצץ את הפרות הסדר על הגבול".