ראש אגף המבצעים, האלוף אהרון חליוה, הבהיר הערב (שלישי) כי "חמאס רוצה הפסקת אש מהיום הראשון, המציאות שהייתה בדרום לא תחזור". את הדברים אמר בראיון לחדשות 12. 

"הארגון החשיב לעצמו את הירי לירושלים כהישג תודעתי, ואחרי 48 שעות הוא הבין את המחיר, ובכל שנייה היה שמח אם ישראל הייתה נוצרת את האש, יש לנו שעון לחימה ככל שיידרש", הדגיש חליוה.

האלוף חזר על כך ש"מה שהיה הוא לא שיהיה. ירי לעבר מדינת ישראל הוא בלתי נסבל". הוא התגאה בהצלחותיו של צה"ל בסבב הנוכחי, ואמר כי "מה שהשגנו בצוק איתן ב-50 יום הצלחנו להשיג עכשיו ב-50 שעות".

חליוה התראיין גם בכאן 11, והזכיר שם את נפילת המל"ט הבוקר באזור עמק המעיינות: "אנחנו עדיין לא יודעים מי שיגר את המל"ט. אנחנו יכולים להעריך ובוחנים מספר אפשרויות. לא יודע אם המל"ט היה חמוש, הוא נפל במקום מורכב. אנחנו נגיע למי ששיגר אותו ונבוא איתו חשבון. על פי מה שראיתי בתחקיר הראשוני, זה נראה שהוא הגיע מכיוון סוריה. לא אופתע אם בקצה התהליך נמצא טביעות אצבע איראניות".

אלוף אהרון חליוה (צילום: דובר צה''ל)
אלוף אהרון חליוה (צילום: דובר צה''ל)

הוא התייחס גם לסיכויי הסיכול של ראש הזרוע הצבאית של חמאס, מוחמד דף: "כל בן בליעל מהחמאס הוא על הכוונת של צה"ל. אנו פועלים על פי מה שנכון כדי להביא ביטחון".

בסוף דבריו, ציין כי מטרות צה"ל לאחר למעלה משבוע של לחימה עדיין אפקטיביות: "המכונה פועלת, יש מטרות שהכנו מראש, יש שאנחנו מכינים תוך כדי, פועלים מול מודיעין מדויק, אנחנו נפעל ככל שיידרש לייצר ביטחון והרתעה".