צה"ל ביצע במהלך מבצע "שומר החומות" שורת חיסולים של בכירים בחמאס ובג'יהאד האסלאמי, אך חיסולו של המפקד הצבאי של חמאס יכול להיות בהחלט עליית מדרגה. במהלך מבצע "שומר החומות" ביצע צה"ל שני ניסיונות כושלים לחסל את מוחמד דף, ראש הזרוע הצבאית של חמאס ברצועת עזה. 

דף, שלא מרבה לדבר בקולו, התבטא טרם תחילת מבצע "שומר חומות" בנוגע למצב בירושלים ושיגר איום לעבר ישראל. בהודעה מוקלט חריגה אמר בתחילת החודש: "מצדיע לאנשינו האיתנים בשכונת שייח ג'ראח בירושלים הכבושה, ומאשר כי הנהגת ההתנגדות והקסאם עוקבת מקרוב אחר המתרחש". 

"שולח אזהרה ברורה ואחרונה לכיבוש שאם התוקפנות נגד עמנו לא תיפסק בשכונה של שייח ג'ראח בבת אחת, לא נעמוד בחיבוק ידיים והאויב ישלם ביוקר". מדובר בפעם הראשונה שדף משמיע את קולו מאז מבצע "צוק איתן" בשנת 2014.  

במהלך מבצע "שומר החומות", כאמור, חיסל צה"ל בכירים בחמאס ובגא"פ, ביניהם מפקד החטיבה הצפונית של הג'יהאד האסלאמי, חוסאם אבו הרביד. לאחר החיסול אמר דובר צה"ל, תא"ל הדי זילברמן כי את המבצע ביצעו מטוסי קרב. זילברמן ציין כי המבצע יצא לפועל בזכות "מודיעין יוצא דופן", לדבריו, של השב"כ. מדובר בפעולה משותפת שהוביל מרכז האש בפיקוד דרום. הוא הסביר עוד כי מדובר בחטיבה שביצעה ירי רב לשדרות.