נשיא חברת סלקום לשעבר יעקב פרי שוחח הבוקר (רביעי) עם גולן יוכפז וענת דוידוב בתוכניתם ב-103FM על הסערה הציבורית שפרצה עקב החלטתה של החברה להפסיק את העבודה למשך שעה אחת למען דו קיום באותו יום בו נערכה שביתה כללית בחברה הערבית והסביר מדוע לדעתו מדובר בטעות. בהמשך התייחס פרי למבצע שומר החומות והסביר מדוע חשובה ההתעקשות הישראלית לחסל את ה"רמטכ"ל" של חמאס, מוחמד דף.

"צריך להסתכל על ההחלטה של סלקום משני היבטים", הסביר. "הראשון זה שעת השביתה, שפה אני חושב שסלקום טעתה בעיתוי. מכיוון שאנחנו מדברים על יום שביתה, יום הזדהות של המגזר הערבי ואני לא חושב שסלקום כחברה ישראלית הייתה צריכה להצטרף לשביתה. אנחנו מוצפים ביוזמות שקוראות לדו קיום ולחיים משותפים והקצף לא יוצא על אף אחת מההתארגנויות האלה ועל סלקום יצא הקצף אני חושב בעיקר בגלל העיתוי".

פרי הבהיר כי עם המטרה עצמה אין בעיה: "להפך, אני בעד דו קיום, אני מאלה שחושבים שחסרה הייתה כל השנים מדיניות בנושא העזתי ובנושא של ערביי ישראל ונושא דו קיום מהותי וחשוב מאוד לחברה הישראלית ואני בעד ההזדהות הזאת".

כשנשאל כיצד היה מייעץ לוועד העובדים לו היה עדיין נשיא החברה ענה: "הייתי אומר שאני לא בטוח שצריך לעשות שביתה, אנחנו יכולים להסתפק במודעה או בהצהרה שתביע את רצונה של סלקום לדו קיום ואת העובדה שבסלקום עובדים גם ערבים וגם יהודים ואת העובדה שסלקום נותנת שירות להמון לקוחות ערביים. ההצהרה במקומה, אני בספק אם השביתה".

"אני מעריך שהם יספגו נזק די גדול, המניה ירדה ובעסק זה בהחלט אירוע. הדבר השני, ישנה סוג של מכה תדמיתית, שמעתי שראשי מועצות ביו"ש החליטו שהם מתנתקים מסלקום, שמענו את סמוטריץ'. אני חושב שהם קצת מגזימים אבל תהיה מידה כזו או אחרת של נזק וסלקום תתאושש".

בהמשך התייחס פרי למבצע שומר החומות והסביר מדוע חשובה ההתעקשות לחסל את ה"רמטכ"ל" של חמאס, מוחמד דף. "זה לא רק דף אבל אין ספק שמוחמד דף, האיש בעל 7 הנשמות הוא סמל ומבחינת תפקידו הוא הרמטכ"ל במירכאות של החמאס. אנחנו יודעים זה זמן רב שלכל אחד יש מחליף והצד השני מתאושש מהר מאוד לכן ישנה חשיבות בהחלט בהורדת או בקיצוץ ראשי הזרוע הצבאית. אבל זה לא מה שיכריע את המערכה כולה והעובדה שאנחנו לא מצליחים מבצעית לחסל אותו מראה שכושר ההתחמקות שלו, הסיוע שהוא מקבל מהאנשים סביבו כמעט הרמטי מכיוון שהיכולת המודיעינית של ישראל מאוד גבוהה".

הוא הוסיף: "אני מבין שזה כמעט קרה אבל זה לא מספק אותנו הכמעט, אנחנו צריכים שזה יקרה. קיצוץ ראשיהם של ראשי חמאס משבש ומעכב ולפעמים לזמן רב התארגנות ופיקוד. למרות שיש לזרוע הצבאית של חמאס זרועות פיקוד מתחת למפקדים הראשיים והם נכנסים ישר לפעולה".

"אני חושב שמדינת ישראל לא צריכה להיות היוזמת של הפסקת אש, במקרה הפחות טוב תענה ישראל לבקשה המצרית או האמריקנית אבל כל עוד יש לנו בנק של מטרות וכנראה שעדיין יש לנו אנחנו צריכים להמשיך ולכתוש, זו הזדמנות שאסור לישראל לפספס אותה על מנת לנסות ולקנות זמן ארוך יותר מהסבב הזה לסבב הבא".

"אני חושב שאפשר לומר שהחמאס ספג וסופג מכות קשות אפילו אנושות והכתישה הזאת צריכה להימשך ואנחנו עושים את זה דרך אגב בצורה הומנית, הקש בגג והסיוע ההומני והעובדה שאנחנו כמעט 20 אחוז מההפצצות אנחנו לא מבצעים בשל הימצאות אזרחים היא תעודת כבוד לצה"ל ולכוחות הביטחון ואני חושב שאנחנו עושים את זה במיומנות רבה ואני חושב שהאפקטיביות גדולה".