אלוף (מיל') יצחק (ג'רי) גרשון, אלוף פיקוד העורף ומפקד אוגדת איו"ש לשעבר, שוחח הבוקר (רביעי) עם ינון מגל ובן כספית בתוכניתם ב-103FM והתייחס לסבב הלחימה הנוכחי ברצועת עזה: "מדובר בבעיה מורכבת, אני אוהב את מה שאני רואה כי אני נתלה בדבריו של ראש אמ"ץ האלוף אהרון חליוה, שאמר שמה שהיה הוא לא מה שיהיה. הפערים בינינו לחמאס לא ניתנים לגישור. מבחינתם זה או אנחנו או הם" .

הוא הוסיף כי "הדרג המדיני צריך להנחות את הצבא שדין בלון נפץ או תבערה, רקטה או מרגמה לעוטף, דינם כירי לירושלים ותל אביב. הטמטום שלא יוצאים למלחמה נגד בלונים שהפכו מסמל לימי הולדת לפגיעה בחיי אדם ובריבונות שלנו חייב להיפסק. אני חושב שאנחנו רואים כאן צה"ל שעובד כמכונה מבצעית משומנת. ברגע שפוגעים בריבונות שלנו אנחנו צריכים להתנהג בדיוק באותה מידה, לא להקל ראש לא בפצצת מרגמה לא בבלון ולא ברקטה. אני מתעקש על העניין הזה כי לא כולם אומרים את זה".

שיגור רקטות מרצועת עזה לשטח ישראל (צילום: MAHMUD HAMS/AFP via Getty Images)
שיגור רקטות מרצועת עזה לשטח ישראל (צילום: MAHMUD HAMS/AFP via Getty Images)

האלוף במיל' התעקש כי "אנחנו חושבים בעיניים מערביות, לפיהן לכל בעיה יש פתרון אז בואו נגיע להסכם. הפערים בינינו לחמאס לא ניתנים לגישור. מבחינתם זה או אנחנו או הם ולכן אני חושב שלא צריך לסכם את המערכה, אלא להשאיר אותה פתוחה. שני הצדדים רוצים הפסקת אש, זה יותר טוב לנו כי זה ישאיר את ההנהגה הצבאית והמדינית של חמאס בתחושת נרדפות. כל תמורה שלנו מרגע שמפסיקים את הירי הדו צדדי, אנחנו נרצה גם תמורה. אם ירצו שיקום נרצה את השבויים והנעדרים שלנו בחזרה, לא נעביר כספים ישירות לחמאס אלא רק דרך צד שלישי".

לדבריו, לחסל את חמאס תהיה טעות: "זו תהיה מתנה לכל מי שמתנגד לעצם קיומנו באזור. אין סיבה להיכנס לעזה בכדי לצאת אחרי חודש-שלושה או חצי שנה. אני חושב שהחמאס לא עוצמתי כמו שתיארת, הוא נכנס למערכה זחוח ויהיר ויוצא ממנה עם זנב בין הרגליים. כדי להמחיש את ההפסד של חמאס צריך לאכלס את בתי היהודים בשייח ג'ראח, כך תתבטל הזיקה בין חמאס לירושלים". 

גרשון המשיך והוסיף כי "הערים המעורבות צריכות בלוח זמנים קצר צריכות להפוך לערים הבטוחות ביותר בישראל, בעולם בכלל ובישראל בפרט, יותר מהשכונות בצפון תל אביב. מקימים מפקדות משימתיות לשנה קדימה, ממגרים את הפשיעה בחברה הערבית, מבצעים פעילות אינטנסיבית ושיטתית לאיסוף כלי נשק ואמל"ח בחברה הערבית, עוברים מבית לבית כדי להביא לחברה הערבית הישראלית שקט וביטחון. בנוסף, לעסוק בחינוך ובהסברה".

עוד הוא טען כי "חייבים לבוא חשבון עם כל מי שהשתתף במרי האזרחי, העונש צריך להיות שלילת אזרחות והגליה. האנשים הללו שוללים את זכות קיומה של ישראל כמדינה יהודית ומקומם לא כאן". 

גרשון התייחס למצב ביהודה ושומרון ואמר: "אסור לנו בשום פנים ואופן לצאת מיו"ש כי אם נצא נקבל את עזה פי שש. כולם מדברים באולפנים על תמונת הניצחון, אנחנו שופטים דברים על פי 10 ימים של מבצע והניצחון שלנו הושג מזמן, אנחנו 73 שנים באזור הזה, באזור עוין, הצלחנו להקים מדינה לתפארת בזמן שהם ממשיכים לחפור מנהרות ולהצטייד ברקטות".

לבסוף התייחס האלוף במיל' לכוחו של עם ישראל ושל המדינה ומסר כי " אנחנו עם נחוש שמאמין בצדקת דרכו, המבצע בעזה הוא מודל קטן ביחס למה שעלול לקרות למדינת לבנון, לא לחיזבאללה, והדבר החשוב ביותר, אם לא נעשה את זה אנחנו נחטיא את המטרה זו הזדמנות לחשיבה מחדש על הזירה הפלסטינית בכלל ועל עזה בפרט. להבין שהמחלוקות הפנימיות ביחס לסוגיה מחלישות אותנו, כשאנחנו לא מחילים ריבונות ביו"ש אנחנו משאירים את העימות פתוח".