בעקבות מחאת חיילי גדוד 7012 במילואים שהודיעו כי הם אינם מתכוונים לצאת ללא נשק לביתם ובהתאם להחלטת ראש אגף המבצעים, אלוף אהרון חליוה, הופץ היום (רביעי) חידוד בכלל צה״ל ביחס לפקודה העוסקת ביציאת חיילים בלבוש אזרחי ובנשיאת נשק אישי מחוץ לבסיס. על פי הפקודה, מבוטלת סמכות מפקדים לאישור גורף ליציאת חיילים בלבוש אזרחי. יציאת חיילים בלבוש אזרחי תאושר במקרים פרטניים בלבד ובכפוף לאישור מפקד בדרגת אלוף-משנה לפחות. 

עוד קובעת הפקודה כי מאושר לכל החיילים בעלי רובאות 03 ומעלה שעומדים בכשירות הנדרשת לנשיאת נשק צבאי לצאת עם נשק לביתם לאחר תדרוך על ידי מפקד בדרגת סגן-אלוף, ובתנאי שמשך שהותם מחוץ לבסיס לא יעלה על שבעה ימים.

מוקדם יותר היום, חיילי מילואים שגילו כי עליהם להשאיר את הנשקים בבסיס במהלך סוף השבוע הודיעו כי הם אינם מתכוונים לצאת ללא נשק ועל כן יעבירו את השבת בבסיס. בסרטון שפורסם ברשתות החברתיות, וצויץ גם על ידי שדר 103FM ינון מגל, נשמעים חיילי גדוד 7012 כשהם טוענים כי מדובר בהוראה "מוזרה, הפוכה והזויה".

בסרטון, פונה אחד החיילים למצלמה ומספר את השתלשלות האירועים: "אנחנו, חיילי גדוד 7012 במילואים, גויסנו לפני שבוע בצו 8, באנו בלי חשבונות וסיפורים, עם ישראל קרא לנו אז השארנו בבית את האישה והעבודה. עכשיו רוצים להוציא אותנו להתרעננות, אז קיבלנו הוראה שאם אנחנו יוצאים, לא נוכל להגן על עצמנו בדרך, לא נוכל לקחת את הנשקים הביתה, כי אם איזה מחבל יחליט שהוא רוצה לעשות לי משהו כשכל המדינה בוערת, אז שחס וחלילה לא אוכל להפריע לו. אז שיהיה ברור, לא נצא בלי הנשקים. אם נצטרך להישאר פה, נישאר".

חייל נוסף מצטרף לדבריו ואומר כי "יש פה אמירה יותר חזקה, הצבא בעצם מוכן שחייל יפגע בדרך הביתה, או שיוריד את המדים. אנחנו באים לפה בגלל אידיאלים, לא כי אנחנו חייבים. כולנו השארנו את האישה, את הילדים, את הביזנס בבית ובאנו. אנחנו מוכנים להישאר פה ולא לצאת עד שהצבא יחליט להוציא אותנו עם נשקים. זו אמירה ברורה של כולנו".