מבצע "שומר החומות": גם הלילה (חמישי) נמשך ירי הרקטות לעבר יישובי עוטף עזה, לאחר שנורה מטח לעבר אשדוד וערי השפלה, ביניהם רחובות, נס ציונה ועוד. במקביל, נמשכו התקיפות של כוחות צה"ל ברחבי הרצועה. לטענת חמאס, במהלך הלילה הוא ביצע ירי לעבר בסיסי חיל האוויר באזור הדרום. כל העדכונים מהיום התשיעי למבצע "שומר החומות".

בדרך להפסקת אש? לכל העדכונים

לכל העדכונים משעות הבוקר

עדכונים שוטפים

01:20: חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבית חולים סורוקה גבר כבן 50 שנפצע בגפיים מדלת הממ"ד ונערה כבת 14 שנפלה ונחבלה בדרך למרחב המוגן במאח האחרון לבאר שבע ואופקים. 

01:10: אזעקות נשמעו באזור קרית מלאכי ומרחב לכיש. 

00:55: צבע אדום בבאר שבע ואופקים. 

23:20: צבע אדום בעוטף עזה.

23:15: בשעות האחרונות, כלי טיס של צה"ל תקפו מתחם נ"ט של ארגון הטרור חמאס בסג'עיה, שלושה משגרי רקטות בבית חאנון, ג'בליה ובנוצירת. בנוסף, הותקף משגר פצמ"ר של ארגון הטרור חמאס ברפיח.

22:55: בשעות האחרונות, מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל תקפו מחסן אמל"ח שמוקם בביתו של שר המשפטים והאסירים המשוחררים וחבר הלשכה המדינית של ארגון הטרור חמאס. בנוסף, הותקפו תשתיות צבאיות בבתים של מפקדים נוספים בארגון הטרור ברחבי רצועת עזה. 

בין היעדים שהותקפו:

  • תשתית צבאית ששימשה בסבב הלחימה הנוכחי ומוקמה בביתו של אשרף אל ג'ברי, אחראי על התמחויות בזרוע הצבאית של חמאס, שממוקם בעיר חאן יונס.
  • מחסן אמל"ח שמוקם בביתו של פעיל בארגון הטרור חמאס בעיר עזה.
  • תשתית צבאית בביתו של מוחמד אבו מצטפא, מפקד בכוח נוח'בה של גדוד מזרח חאן יונס בארגון הטרור חמאס.
  • תשתית צבאית בביתו של מפקד גדוד מזרח רפיח בארגון הטרור חמאס, מוחמד בואב.
  • תשתית צבאית בביתו של אסאמה אבו ענזה, ראש מערך התמ"ס בחטיבת חאן יונס.

22:40: מטוסי קרב של צה"ל תקפו לפני זמן קצר שני מבנים בצפון ובדרום רצועת עזה המשמשים כתשתית צבאית של הכוח הימי של ארגון הטרור חמאס.

22:20: בעקבות מטחי הירי האחרונים, בשעה האחרונה התקבלו במרכז הרפואי ברזילי עוד 5 נפגעים. בת 27 משדרות עם חבלת ראש, בעקבות פציעה בזמן שרצה לממ"ד. בן 26 שביתו נפגע בשדרות, עם פגיעה בדרגה קלה. בת 46 מאשקלון שנחבלה ברגלה בעת שרצה לממ"ד. תושבת נתיבות שנחבלה ביד וברגל ותושבת אשקלון נפגעת חרדה.

22:00: צבע אדום בשדרות, באשקלון ובעוטף. במהלך היום (רביעי 19.5) מחצות ועד לשעה 21:55 העניקו החובשים והפראמדיקים של מד"א טיפול רפואי ל-15 נפגעים, בהם גבר בן 72 שנפצע באורח בינוני מהדף ו-14 שנפצעו באורח קל בדרכם למרחב מוגן. בנוסף טופלו גם 18 נפגעי חרדה.

21:30: במשטרת ישראל התקבל דיווח אודות פגיעת רקטה בחצר בית בנתיבות. שוטרים בהם חבלן משטרה הגיעו למקום.נגרם נזק, אין בשלב זה דיווח על נפגעים בגוף.

21:25: צבע אדום בעוטף עזה.

יירוט רקטות בישראל (צילום: REUTERS/Ammar Awad)
יירוט רקטות בישראל (צילום: REUTERS/Ammar Awad)

20:50: מטח נרחב לעבר יישובי הדרום. מחצות ועד לשעה זו שוגרו 128 רקטות לעבר אשכול. מספר רקטות נפלו בתוך ישוב במועצה ורקטה אחת נפלה בשטח מוסד חינוכי שהיה ריק מאדם. אין נזקים בגוף ונזק קל בלבד נגרם למבנים. 

20:30: צבע אדום באופקים ובעוטף עזה. בשעות האחרונות, מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל תקפו שלושה משגרי רקטות של ארגון הטרור חמאס ברחבי רצועת עזה.

20:05: צבע אדום באשקלון ובעוטף עזה.

20:00: צה״ל תקף במהלך היממה האחרונה מספר רב של עמדות משגר-רב קני אשר תוכננו לשגר לעבר מדינת ישראל ומתחמים צבאיים במערך ההגנה האווירית של ארגון הטרור חמאס.

חיל האויר תוקף עמדות שיגור של החמאס, צילום: דובר צהל

19:30: פגיעה ישירה בבית בשדרות. חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי לגבר כבן 65 בהכרה מלאה במצב קל עד בינוני שסובל מפגיעת הדף ולמספר נפגעי חרדה.

19:20: צבע אדום בשדרות ובעוטף עזה. שלוש רקטות פגעו בבתים וגרמו לנזקים. באחת הזירות פונה פצוע הדף לבית החולים. שתי רקטות נוספות ברחובות בעיר.

19:05: נכון לשעה 19:00: החל מהשעה 07:00, זוהו כ-200 שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל. כ-30 שיגורים נפלו בשטח הרצועה. לוחמי ההגנה האווירית יירטו כ-90% מהשיגורים במהלך היום.

19:00: צבע אדום בעוטף עזה.

ירי רקטות (צילום: רויטרס)
ירי רקטות (צילום: רויטרס)

18:30: ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אני בא עכשיו מהבור בקריה, מחמ"ל המבצעים של צה"ל. זה מרשים ביותר. כל יום שעובר אנחנו פוגעים בעוד יכולות של ארגוני הטרור. מסכלים עוד מפקדים בכירים, מפילים עוד מגדלי טרור, פוגעים בעוד מצבורי נשק. כפי שאמרתי היום לשגרירים כאן, זו הזכות הטבעית של ישראל. אני הערכתי מאוד את התמיכה של הממשלות האלה, ואני מעריך במיוחד את התמיכה של נשיא ארה"ב ידידנו ג'ו ביידן לזכות ההגנה העצמית של מדינת ישראל. אני נחוש להמשיך במבצע הזה עד שיושג היעד שלו - להחזיר את השקט והביטחון לכם, אזרחי ישראל".

18:20: ראש עיריית שדרות, אלון דוידי, אמר לבן כספית ואריה אחדד ב-103FM: "בסוף רקטה שכיפת ברזל מיירטת אותה זה נס גדול, אם לא היא פוגעת, ואם נמצאים בחוץ נפגעים. אנו כצבא ומדינה מתעצמים עוד יותר, אך השוע הוכח שאפשר להרוג מחבלים ולפגוע להם בתשתיות, וחבל שמחכים עד שיורים לירושלים. אני לא מכליל ציבור שלם, אך מה שקורה בלוד וההפקרות בנגב מתחברים, מסתכלים על החמאס כבעל הבית, בגלל שהלכנו למדיניות של הלכה הם קיבלו שובר חופשי שלא פוגעים בהם. זה לא חמאס מוחלש.

"כשרה"מ אתמול בפגישה שלנו אומר לנו בצורה ברורה שיהיה מחירון אחר, הוא צריך לעמוד בזה. אנחנו כתושבים כואבים, אך אנו אוהבים את העיר שלנו, ובזמן שאנו מתעסקים בלסייע לתושבים אנו קולטים עוד משפחות וזה הציווי שלנו והניצחון שלי. את זה ראש הממשלה יצטרך להסביר לציבור. אנו תומכים במבצע ורוצים שהוא ימשיך, אך השאלה איך מדינת ישראל עושה את הסוויץ' ואיך החמאס מבין שבלון לסעד או רקטה לשדרות, נתניהו אמר שזה המחיר שהוא יגבה מהם, הוא לא יחכה לירושלים ותל אביב". 

18:10: למלר"ד סורוקה פונה פצוע מעוטף עזה כתוצאה מפגיעת רסיסים בידו. לאחר טיפול ראשוני בחדר הטראומה הוא הועבר לחדר הניתוח.

17:55: צבע אדום בעוטף עזה. במטח הקודם נרשמה נפילה בין שני רכבים בשדרות, ללא נפגעים.

17:40: צבע אדום בשדרות ובעוטף. בעוד זמן קצר יקיים ראש הממשלה הערכת מצב עם בכירי מערכת הביטחון.

17:15: במהלך הלילה, צה"ל והשב"כ סיכלו באמצעות תקיפה אווירית של מטוסי קרב, שלושה פעילים של ארגון הטרור חמאס, בדירת מסתור מבצעית אשר שמשה את  מערך הסייבר של הארגון בעיר עזה. תקיפה זו הינה חלק מעשרות פעילויות מבצעיות מול מערך הסייבר של הארגון. הדירה שימשה את הפעילים לטובת פעילות סייבר התקפית נגד יעדים ישראליים.

תקיפת דירה ששימשה את מערך הסייבר של חמאס, קרדיט דובר צה"ל

17:05: צבע אדום בנתיבות ובצאלים.

17:00: שר הביטחון בני גנץ שוחח עם מזכיר ההגנה האמריקאי לויד אוסטין. "גנץ עידכן את מזכיר ההגנה אודות התפתחות המערכה בעזה, ואמר לו כי בכל יום שעובר צה"ל מגיע להישגים משמעותיים שגורעים יכולות צבאיות משמעותיות מחמאס ופוגע במי שיורים על אזרחי ישראל ללא הבחנה. גנץ אמר למזכיר ההגנה, כי בכוונת ישראל לפעול באחריות ביטחונית וגם מדינית עם הגורמים המתונים באזור, והודה לו על הגיבוי האמריקאי שהוא משמעותי ביותר עבור ישראל", נמסר מלשכת גנץ.

16:50: צבע אדום באשדוד, אשקלון ובעוטף עזה. הנשיא האמריקאי ביידן שוחח בפעם הרביעית השבוע עם ראש הממשלה נתניהו ואמר כי הוא מצפה לרגיעה משמעותית עוד היום.

16:40: תושבי סעד ועלומים הונחו להיכנס למרחבים מוגנים עד הודעה חדשה.

16:35: דובר צה"ל: "בהמשך לדיווח על הפעלת התרעה, זוהו ארבעה שיגורים משטח לבנון לשטח ישראל. לוחמי ההגנה האווירית יירטו שיגור אחד. שיגור אחד נפל בשטח פתוח ושניים בים. בתגובה, כוחות ארטילריים של צה"ל תוקפים מספר מטרות בשטח לבנון. פרטים נוספים בהמשך".

16:15: אזעקה בשפרעם, אעבלין ובקריות: קרית ביאליק, קרית ים וקרית מוצקין. באזור נשמעו הדי פיצוצים בעקבות יירוטים. מסתמן שהירי בוצע מלבנון. נפתחו כל המקלטים בקרית ביאליק. במד"א עדכנו כי לא דווח על נפגעים במטח זה.

יירוט בקרית מוצקין (צילום: ציקי אבישר)
יירוט בקרית מוצקין (צילום: ציקי אבישר)

16:10: ישראל החליטה לעצור העברת משלוח של סיוע אזרחי לרצועת עזה דרך מעבר כרם שלום, בעקבות ירי של חמאס לעבר המקום בזמן כניסת המשלוח.

16:00: צבע אדום ברעים ובכיסופים.

15:55: כלי טיס של צה"ל תקף לפני זמן קצר שלוש עמדות שיגור רקטות ביניהן עמדת שיגור ששיגרה לעיר באר שבע ועמדת שיגור פצמ״ר של ארגון הטרור חמאס בחאן יונס ובבית חאנון ברצועת עזה.

15:50: נסיון פיגוע בכניסה לקרית ארבע. מחבלת חמושה בנשק מסוג M16 הגיעה לצומת אליאס בכניסה לקריית ארבע ופתחה בירי תוך כדי התקדמות לעבר לוחמי צה"ל ואזרחים ששהו בצומת. שני לוחמים ירו לעברה וניטרלו אותה. אין נפגעים לכוחותינו.

15:40: התקבלו מספר דיווחים על נפילות באשדוד ובבאר שבע. כמו כן דיווחים על זיהוי עשן במבנה באשדוד ושריפות קוצים בגזרת אשקלון.

15:30: צבע אדום בקרית מלאכי ויישובים נוספים בדרום. במטח לעבר ב"ש נורו 13 רקטות. שמונה יורטו והשאר נפלו בשטחים פתוחים. אין נפילות בעיר.

15:20: במד"א עדכנו כי לא דווח על נפגעים מהמטח האחרון לעבר הדרום.

15:08: מטח רקטות נוסף נורה מרצועת עזה לאשדוד, אשקלון ושדרות. נפילות דווחו באשדוד ובבאר שבע. 

14:59: אזעקת צבע אדום נשמע באשקלון, שדרות, אשדוד, רחובות ויישובי הדרום והשפלה.

14:36: בוטלה ההנחיה לתושבי הישובים במרחק של 0-4 ק״מ מהגבול עם עזה להיכנס למרחבים מוגנים.

14:30: צה"ל תקף עמדת תצפית ובה פיר מנהרה של חמאס אשר שימשה כחלק מתשתית המנהרות של הארגון במרכז הרצועה.

14:15: אזעקת צבע אדום נשמעה ברעים. תושבי הישובים במרחק של 0-4 ק״מ מהגבול עם עזה הונחו להיכנס שוב למרחבים מוגנים עד להודעה חדשה.

14:00: אזעקות נשמעו באזור יבנה, אשדוד ויישובי הסביבה. 

סייעו בהכנת הידיעה: טל לב רם, אריק בנדר, אלון חכמון, יובל בגנו, אליאב בטיטו, אנה ברסקי, מתן וסרמן.