עמית יפרח, מזכ"ל תנועת המושבים ושותף  בבית האריזה שספג פגיעה ישירה באשכול, שוחח היום (רביעי) עם ענת דוידוב בתכניתה ברדיו 103FM, על הירי הרקטי אתמול לעבר המושב בחבל אשכול שגבה את חייהם של שני פועלים . הוא אמר כי "אירוע הזה שהוא באמת יוצא מהכלל בקושי שלנו. במבצע אנו מתמודדים עם עוד מספר אתגרים שמתאגרים את היכולת שלנו לעבד את התוצרת החלקאית עבור האזרחים, כמו במקרה של שטחים צמודי גדר שבחלק מהמקרים נגרם להם נזק בלתי הפיך".

יפרח ציין כי "אזור אשכול, הכולל 15 מושבים ו-14 קיבוצים, הוא המופגז ביותר במבצע עד כה, עם למעלה מאלף רקטות". לדבריו, יש קושי גדול להתנהל בשגרה ולעבד את הקרקעות החקלאיות, גם באזוריום יותר מרוחקים בגלל קצב וכמות האזעקות. "יש קושי לשמוע אותן, כי השטחים מרוחקים מהיישוב וגם אם מצליחים, אין זמן לתפוס מחסה", הוסיף, "יש ארבעה מושבים שנמצאים הנמצאים במרחק של מאה מטר מהזכות להתמגן, ולכן הם בסדר עדיפויות נמוך לקבלת מיגוניות. 

הוא הסביר עוד כי "20 שנה אנו בעסק ואחרי כל מבצע מבטיחים שיבחנו את זה פעם נוספת וזה לא קורה, נתניהו היה אתמול בעוטף ואמר שיבחן את זה, אני מאמין ומקווה שהפעם, גם לנוכח ההיקפים והכמויות וגם לנוכח הפגיעות שהיו בנפש, אני מקווה שהממשלה תתעשת".

בסיום הבהיר יפרח כי "אני מקווה שהמדינה תדע לפצות את החקלאים שנפגעו. למרות הקושי והאתגר, התושבים חזקים והם מגבים את הצבא להחזיר את השקט להרבה מאוד שנים ולהחזיר את הבנים. נדע לעמוד בקושי, ואנו מקווים שצה"ל יידע לעמוד במשימות שלו".