קצין בכיר בצה"ל העריך הערב (רביעי) כי ארגון חמאס ממשיך ככל הנראה לעשות מאמצים לבצע פשיטה לשטח ישראל ולפגוע בחיילים. הוא הוסיף כי על מנת לפגוע ביותר מחבלים, יש לתמרן בתוך הרצועה.

"אוגדת עזה אחראית על קו ההגנה לאורך המכשול מול עזה, אבל במסגרת ההגנה גם מפעילה את תא התקיפה 'חופת אש', שבאמצעות סגירת אש ומודיעין, פועל לסכל ירי רקטות, טילי נ"ט וניסיונות פשיטה לעבר ישראל. אם ההגנה מדממת אי אפשר להשקיע בתקיפה כמו שצריך. התפקיד שלנו לספק שקט לצבא, העקרון המנחה אותנו היא הגנה הורגת, לפגוע באויב שהוא עוד בשטחו", אמר הקצין.

מתחילת המבצע אוגדת עזה עומדת בצורה טובה במשימת ההגנה, מלבד פגיעת הנ"ט בג'יפ, בתחילת המבצע במושב נתיב העשרה, אירוע בו נהרג, סמל ראשון עומר טביב ז"ל. ג'יפ הסיור הממוגן הגיע למושב בעקבות חשש לפיגוע ובמהלך הנסיעה בדרכו לתפוס עמדת אבטחה נורה לעברו ירי הנ"ט. "הלקח שלנו מהאירוע הזה", אומרים בצה"ל, "הוא לנתח בצורה טובה יותר גם את האיומים בתוך היישובים עצמם".

על פי ההערכות באוגדת עזה, תא התקיפה הרג 80 מחבלים במבצע, מתוכם 70 משתייכים לחמאס סיכל או שיבש כ-20 ניסיונות ירי נ"ט והרג כעשרה מחבלים שעסקו בתחום זה. בשתי היממות האחרונות, בהן התגבר ירי פצצות המרגמה לעבר עוטף עזה, אומרים באוגדת עזה כי נהרגו עשרה מחבלים שייצאו לבצע את הירי. באופן כללי מזהים בצה"ל חלוקת עבודה בין חמאס שיורה לטווחים הרחוקים יותר, לבין הגא"פ שמצבע את רוב ירי פצצות המרגמה לעבר העוטף.

במהלך המבצע פגע צה"ל בעשר מנהרות התקפיות, שמטרתן הייתה שדרכן יגיעו לוחמים ויבצעו פשיטה באזור המכשול, תוך ניסיון להרוג חיילים. בצה"ל סבורים כי השמדת מנהרות ההגנה של חמאס יגרמו גם לנזק תודעתי שישפיע גם על המשך השימוש במנהרות, עם זאת, אומר הקצין הבכיר, כי הוא מעריך שחמאס בעתיד לא יוותר לחלוטין על המנהרות, אבל יצטרך לשנות חלק גדול מתפיסות הלחימה שלו.