האלוף (במיל') ישראל זיו, שוחח הבוקר (חמישי) עם ניסים משעל וגיא פלג ב-103FM והתייחס לשיח סביב הפסקת האש בפתחו של יומו ה-11 של מבצע "שומר החומות", והבהיר כי ישראל לא צריכה להסכים להפסקת האש, אלא להיעתר לעצור את הירי. "בואו נתחיל להחזיק את ההדק אצלינו. הם אלו שילכו עם החשש שלישראל יש את המפתח", כך אמר. 

תקיפת צה''ל על עמדת תצפית של חמאס בעזה, קרדיט: דובר צה''ל

לדבריו, בכל סבב לחימה נוצרת משוואה לא שוויונית, לפיה חמאס לכאורה אומר את המילה האחרונה – "ההדק חוזר חזרה אליהם, הם מחליטים מתי להפר, מתי להכניס יישובים למקלטים. הגיע הזמן לשנות את המשוואה. אפשר וצריך להעביר את ההישג הצבאי להישג מדיני".

כמו כן, הציע אסטרטגיה לשינוי המשוואה בין ישראל לחמאס: "יש רשימה של אנשים שצריכים לקחת אחריות (בחמאס), הרשימה צריכה להתפרסם על ידי ממשלת ישראל כמבוקשים שדמם מתר. כל אימת שהם עולים על הקרקע ישראל מחסלת אותם בהצהרה ובאישור".

כמו כן, הזכיר זיו את טרור הבלונים שפקד אותנו טרם ימי המבצע, והבהיר כי הרמטכ"ל כוכבי הנהיג מדיניות חדשה: "הבלונים הפסיקו להיענות בשתיקה. מה המומחיות של הטרור? הוא מתנהל על סף ההכלה שלנו, בדיוק על הקו הזה".

"האירוע הזה נכפה עלינו והפכנו את הקערה ואלה החיים. אין אסטרטגיה, אין מה להיכנס לתוך כיבוש עזה אם אין אסטרטגיה של מה עושים ביום שאחרי, כי עשינו את הטעויות האלה כבר, עוד פעם נעשה את זה?", כך סיכם את דבריו האלוף במיל'.

האלוף (במיל') ישראל זיו (צילום: יח''צ)
האלוף (במיל') ישראל זיו (צילום: יח''צ)