נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, היסס במשך ימים מלהביע את עמדתו מול ראש הממשלה בנימין נתניהו, באשר להפסקת מבצע "שומר החומות" באופן מיידי, כך פורסם הבוקר (חמישי) בעיתון הוושינגטון פוסט. התבטאותו האחרונה והנחרצת, בה קרא להפסיק את ההסלמה בתוך יום, הותירה דיפלומטים בעולם מופתעים. 

נתניהו בסיום הערכת מצב. צילום איתי בית-און, סאונד ניר שרף לעמ

זה היה צפוי שהמפלגה הדמוקרטית בארה"ב תתקשה לקבל את פעולות ישראל בעזה ואת הטענה כי מדובר ב"הגנה עצמית". הבית הלבן הודיע לנתניהו כי בימים האחרונים, השיח בארה"ב סביב המבצע השתנה, גם בקרב מחוקקים שידועים כתומכי ישראל. על פי שני חברי קונגרס שצוטטו בוושינגטון פוסט, השינוי בתפיסה כלפי המבצע החל להתגבש כבר ביומו הרביעי.

כידוע, ביידן אינו בעל הסמכות להחליט על הפסקת אש, אך בוושינגטון פוסט טוענים כי הודעת הבית הלבן הייתה חד משמעית - אם נתניהו ימשיך במבצע, הוא יסתכן באובדן הגיבוי האמריקאי. דבריו של ביידן גרמו לגורמים נוספים במפלגה הדמוקרטית להשמיע עמדה נחרצת בנושא. אחד מהם הוא מארק פוקאן, שסייע בהפצת מסרים ברורים אף יותר כלפי ישראל.

גם נציג בית הנבחרים רו קאנה, שנודע כמבקרו של הנשיא האמריקאי, בירך על עמדתו של זה מול ישראל. "זה משמח לדעת שהנשיא דרש את הפסקת האלימות", והציע כי על ביידן לתת לנתניהו דד-ליין לסיום התקיפות הצבאיות.

נתניהו מצדו, לא דן בהפסקת הלחימה בפני שגרירים ישראלים. אלא התחייב להמשיך בלחימה, עד שמטרותיה יושגו, כלומר, עד להשמדת יעדים נוספים לחמאס. בוושינגטון פוסט ציינו כי אמירה זו מטעם נתניהו, מעידה על קשריו הרעועים עם הנשיא ביידן.