בצל סבב הלחימה בעזה שעתיד להסתיים בעוד מספר ימים על פי ההערכות דנים רבים בשאלה מה תהיה תמונת הניצחון, אם בכלל, של כל אחד מהצדדים. עדי כרמי, בכיר בשב"כ לשעבר, שוחח הבוקר (חמישי) עם ניסים משעל וגיא פלג ב-103FM והביע את דעתו בנושא.

"אני חושב שהמערכה הזאת שהחלה ביוזמת החמאס לא מדברת על ניצחון, כיבוש או ריסוק", אמר כרמי. "המערכה מדברת על תודעה, על רווח והפסד, על אולי שינוי משוואה כשהשוני המרכזי בעיניי שמדינת ישראל נכנסה כשיש לה איום תת קרקעי שלא היה לה לפני כן, האיום הוסר, יש לה יכולת מיגון רקטי כזו או אחרת ומודיעין מדויק ואמצעים שאני לא זוכר שהיו לנו בעבר אשר פוגעים בתת קרקע של מנהרות פנים. אני חושב שהרבה אנשים במדינת ישראל לא מבינים מה זה חמאס, מה האג'נדה של הארגון, איך הוא פועל וחושב".

לדברי כרמי, "לפעול ברצועת עזה מבחינה מודיעינית זה המקום הכי מסובך בעולם, יותר מאיראן. איראן היא מדינה ענקית, מדינה של אוכלוסיות שחיות בחלק מהן ברמה מודרנית, חיים במקומות אורבניים. תחשוב על המבצע המדהים שעשה המוסד שהוציא את הארכיון של הגרעין האיראני. עזה צפופה, מבנה חמולתי, מאזן אימה מטורף. אנשים נרצחים על כל פיפס של חשד לשיתוף פעולה או בגידה, איך שלא תהפוך את זה החיים שם בלתי נסבלים". 

כרמי ציין כי "מבחינה עובדתית נפגעו שם מעבדות חבלה, המון פעילי חמאס, מאות פצועים, כל מערך המו"פ, פיתוח הטילים ואמצעי החבלה חוסל, דרג מח"טים, מפקד הג'יהאד האסלמי בצפון חוסל, הבתים שלהם. אנחנו 16 שנה מחוץ לרצועת עזה מביאים מודיעין איכותי של כל פעיל, כל ראש ארגון, כל מ"פ וכל מח"ט, כמעט כל פעיל אתה יודע איפה הוא גר, מי השכנים שלו ובאיזה רכב הוא נוסע. במערכה הזאת עשינו כמה טעויות - המרכזית הייתה שאפשרנו הכנסת דלק לרצועה, במצב כזה צריך להיות עוצר אווירי, למנוע תנועתיות. לא יכול להיות שרכבים ינועו בשטח, ימלאו דלק ויעבירו טיל ממקום למקום. כך אתה יכול אולי למנוע פגיעה בבלתי מעורבים, אנחנו לא יזמנו את המבצע הזה".

בהמשך הביע את דעתו על האפשרות שהציע קודם לכן ישראל זיו, לפרסם רשימת מבוקשים אותם תמשיך מדינת ישראל לרדוף גם בזמן הפסקת אש: "אני מאמין שכדי ליצור הרתעה אני לא צריך להכריז מי בר מינן או מי בר מוות. בשלב הבא צריך למנף את השלום עם מדינות המפרץ בעניין הזה, להפעיל לחץ בין לאומי על חמאס. כל פעם שהלכנו לקראתם, הסכם אוסלו וההתנתקות, כל פעם המצב החמיר. בנינו להם טרמינל".

עוד הוסיף כרמי: "אני רוצה שמדינת ישראל תבין עם מי אנחנו מתמודדים, זה לא בר שיח. אנחנו מתמודדים עם רוצחים, עם חולי רוח. יחיא סנוואר רצח חשודים בשת"פ בידיים שלו. זה בן אדם שרצח אנשים, לא אחד ולא חמישה".

לסיום אמר, "אני חושב שהצבא והשב"כ עשו עבודה מצוינת אבל זה אף פעם לא ייגמר עד שלא תכבוש בית בית ותכבוש את כל הרצועה. אני באופן אישי לא חושב שצריך לעשות את זה כי המחיר גדול, למי תיתן את המפתחות? צריך לשלוט שם אח"כ. מבחינתי זו מערכה שהיא לא נגמרת מחר-מחרתיים ולכן צריך להחזיר את התודעה וההרתעה. הסיפור הגדול הוא ערביי ישראל, עשרות שנים לא התמודדנו עם כזה משבר וצריך לפעול בכל המישורים כדי לסדר את הדבר הזה".