ישובי הצפון חוו בימים האחרונים מתח אותו ככל הנראה לא חשו מאז קיץ 2006, כאשר מספר רקטות שוגרו בימים האחרונים מלבנון. ראש המועצה האזורית גליל עליון, גיורא זלץ, שוחח היום (חמישי) עם אלון גל וליאת רון בתכניתם ברדיו 103FM והביע דאגה למצב הביטחוני המתוח. "ברצועה בה אנחנו חיים, כמות התחמושת שתיפול ביום אחד, על פי כל התרחישים, תהיה כמו כמות התחמושת שנפלה במשך 11 הימים האחרונים במבצע בעוטף עזה. זה יקרה ביום אחד. התחמושת תהיה יותר מתוחכמת, יותר גדולה ועם יותר חומר נפץ. זה תרחיש צה"לי, ולא המצאה שלנו", הסביר.

בהמשך, מתח זלץ ביקורת על הממשלה שטרם העבירה כספים שהובטחו לצורך מיגון התושבים בצפון ואמר כי "בינואר 2018, הוצגה בפנינו תוכנית של 5 מיליארד שקלים שיועברו בחמש שנים. נכון להיום, מתוך כל 5 המיליארד האלה, הצליחו להפשיר רק כ-130 מיליון שקל". לדבריו, חסרים באזור הצפון עשרות אלפי ממ"דים והמספר עולה כאשר מדובר במרחבים מוגנים במבנים ציבוריים ובמבני חינוך. 

זלץ סיפר על הדרישות מהממשלה על אף חוסר היציבות הפוליטית בעת הנוכחית ואמר כי "האמירה הזאת שאין ממשלה ואין תקציב היא לא רלוונטית. צריך שלמדינה יהיה סדר עדיפויות נכון וענייני, מישהו חייב להתעורר". 

במהלך השיחה, ראש מועצת שלומי, גבי נעמן, הצטרף לדבריו של זלץ ואמר כי "אם תיפתח שוב מלחמה עם החיזבאללה, המשמעות היא שליותר מ-60 אחוז מתושבי הצפון אין ניסיון ואין חוסן נפשי, הם לא יודעים מה זה טילים, וכל הפחד הזה ייפול עליהם. המיגון הוא אחד הדברים החשובים לכל אזרח במדינת ישראל, ובוודאי לתושבים שנמצאים בגבול". 

נעמן התייחס לכוונת ראשי היישובים בצפון להגיש עתירה לבג"ץ על מנת לקבל את הכספים שהובטחו ואמר כי "האפשרות להגיש בג"ץ היא נכונה והיא זרז לתהליכים. יש החלטת ממשלה, התושבים נמצאים במצוקה מאוד קשה. לעניין הממ"דים יש חשיבות ברמה עליונה למדינה".

בעקבות דבריהם של זלץ ונעמן, מגישת התוכנית, ליאת רון שעומדת מאחוריי הקמפיין שדורש למגן את תושבי הצפון הביעה את זעמה ואמרה כי "כשאני מדברת עם משרד האוצר ולהבין מדוע הכסף תקוע, הם אומרים שיש כיפת ברזל ואמצעים נוספים. במשרד טוענים שאי אפשר למגן את עצמנו לדעת. מדינת ישראל, אני דורשת שתמגנו אותנו".