ניסיון פיגוע בירושלים: מחבל נורה ונפצע באורח קשה לאחר שניסה לבצע פיגוע דקירה כנגד כוחות הביטחון המוצבים בשער המג׳לס בעיר העתיקה בירושלים. המחבל פונה לבית החולים הדסה, שם נקבע מותו. המחבל הוא ד"ר חאזם אל ג'ולאני, כבן 50 תושב שועאפט, רופא ומנהל מכללת ריאן לרפואה משלימה במזרח ירושלים

כוחות משטרה בראשותו של מפקד המחוז ניצב דורון תורג'מן נמצאים בזירה וחוקרי המשטרה החלו בחקירת האירוע ואיסוף ממצאים. על פי ממצאי החקירה הראשוניים, המחבל הגיע לעיר העתיקה משער שכם ועשה דרכו עד סמוך לצומת הסמטאות הגיא - מג׳לס. שם ניסה לפגוע בשוטרים המוצבים במקום באמצעות סכין. 

הסכין (צילום: דוברות המשטרה)
הסכין (צילום: דוברות המשטרה)


השוטר שהותקף, הגיב בירי לעברו ובכך מנע פגיעה בחיי השוטרים במקום והוביל לנטרולו במהלך נטרול המחבל, נפצע לוחם מג״ב באורח קל ופונה למרכז הרפואי שערי צדק לקבלת טיפול רפואי. מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג׳מן, הגיע לבית החולים לבקר את הלוחם ושיבח את השוטרים על תגובתם.

 במשטרה מציינים כי הודות להיערכות זו הסתיים הניסיון פיגוע עם מחבל שנוטרל ולוחם שנפצע באורח קל מאוד. ניסיון הפיגוע דקירה בירושלים "תופס" את המשטרה בהיערכות שיא עם כמות שוטרים ולוחמים גדולה מאוד ברחבי הארץ בדגש על העיר העתיקה בירושלים. כמו כן, במשטרה מדגישים, ומדגישים כי הם ערוכים לכל תרחיש עם כוננות גבוהה מאוד של הכוחות בשטח.

ניצב תורג'מן בבית החולים (צילום: דוברות המשטרה)
ניצב תורג'מן בבית החולים (צילום: דוברות המשטרה)



חובש רפואת חירום רכוב על אופנוע מד"א אמגד מזערו סיפר: "כשהגעתי למקום, חברתי לכוח רפואה משטרתי שהעניק לפצוע טיפול רפואי ראשוני וחבש את הפציעה ברגלו. העלנו את הפצוע לטרקטורון המיוחד של מד"א שמוצב בעיר העתיקה והעברנו אותו לניידת טיפול נמרץ שהמתינה בשער האשפות ופינתה אותו לבית החולים כשמצבו יציב."

ניסיון הפיגוע מגיע בצל המתיחות הביטחונית הרבה בעקבות בריחת המחבלים מכלא גלבוע ומרד האסירים בבתי הכלא השונים. במערכת הביטחון נערכו ליום מתוח ואלים היום ברחבי יהודה ושומרון. זאת לאחר שהוכרז היום על "יום זעם" נוסף בשטחים. על פי דיווחים פלסטינים כ-40 מתפרעים נפצעו בעימותים אלימים עם כוחות צה"ל סמוך לשכם.