האם תקיפת מגדל התקשורת העזתי במהלך מבצע "שומר החומות" הוכיחה את עצמה מבחינה צבאית? לפי דיווח ב"ניו יורק טיימס", כמה בכירים ישראלים הביעו חרטה על תקיפת בניין אל-ג'לאא, הנחשב לסמל של עזה ובו פעלו בין היתר משרדי סוכנות הידיעות AP ורשת "אל-ג'זירה".

זאת, לפי הדיווח, מאחר שהפגיעה במעמדה הבינלאומי של ישראל בעקבות הפעולה גברה על כל תועלת מהשמדת ציוד החמאס שהיה במבנה. עוד דווח כי טרם התקיפה, היו קצינים בכירים בצה"ל שהמליצו שלא לתקוף את הבניין. 

כזכור, התקיפה הישראלית אירעה ביום שבת האחרון, כאשר צה"ל ביצע "הקש בגג" טרם ההפצצה והעניק ליושבי הבניין זמן לעזוב אותו. לדברי ישראל, הבניין הכיל ציוד אלקטרוני חיוני של חמאס. המשמעות של ציוד זה והידיעה שאיש לא ייפגע חיזקו את הטיעון לטובת ההפצצה, לטענת הגורמים, שביקשו להישאר אנונימיים.

עם זאת, לאור הזעם הבינלאומי על התקיפה האווירית, כמה בכירים בדרג המדיני והצבאי מכנים זאת כטעות. לטענתם, ישראל זקוקה לתקשורת העולמית כדי להעביר את הצד שלה לאירועים, והתקיפה הקשתה על כך. סרטון שצולם על ידי עובדי סוכנות הידיעות AP בעת שעזבו את הבניין תוך ניסיון לחלץ כמה מצלמות ומחשבים, הפך ויראלי והופץ באופן נרחב באתרי חדשות וברשתות החברתיות ברחבי העולם.

אחד הפקידים אמר כי בעוד שההתקפה האווירית הייתה מוצדקת מבחינה צבאית, הספקנים צדקו, והפגיעה במעמדה הבינלאומי של ישראל גברה על כל תועלת מהשמדת ציוד החמאס. בכיר בצבא הישראלי אמר כי חמאס החזיק במתקן מודיעין צבאי בבניין ושימש בו כבסיס לציוד המשמש לניסיון לחסום מערכות תקשורת וניווט לוויני ישראליות. חמאס הכחיש שביצעו פעולות בבניין.

מנגד, זמן קצר לאחר ההפצצה אמר בכיר צבאי כי הוא אינו מתחרט וכי אם ישראל לא הייתה נוקטת בפעולה, חמאס היה מבין שהוא יכול להגן על משאביה מפני התקפה על ידי הצבתם ליד מתקני תקשורת. גורמים ישראלים אמרו כי מסרו לבכירים אמריקניים שהם מצדיקים את התקיפה אך לא פרסמו את המידע הזה. מוקדם יותר השבוע הביע שר החוץ אנטוני ג'יי בלינקן דאגה מההפצצה.