"פעלנו בעוצמה אבל שמרנו על ערכינו, עשינו מאמץ רב למנוע פגיעה בבלתי מעורבים ולחמנו בצורה מקצועית ומוסרית", כך בחר היום (שני) אביב כוכבי לפנות במסר אל חייליו, כאשר שלח להם איגרת המסכמת את מבצע "שומר החומות" שבו צה"ל לקח חלק בפיקודו. 

"מבצע 'שומר החומות' הסתיים לאחר עשרה ימי לחימה בהישגים צבאיים מובהקים לצה"ל ולמדינת ישראל", כתב כוכבי בפתח דבריו. "חמאס עשה טעות קשה כשהחליט לפתוח בירי רקטות לעבר מדינת ישראל ואזרחיה, ושילם על כך מחיר כבד".

הוא המשיך לשבח את יכולות הצבא בפיקודו: "נערכנו למבצע ביסודיות, הוצאנו אותו לפועל בשיטתיות והתוצאות מדברות בעד עצמן. הגברנו את המודיעין לקצה, הגדלנו את היקף המטרות, חיזקנו את החיבור והקישרויות בין גופים ויחידות וכל זה העצים את כיולות הדיוק והקטלניות של צה"ל".

"יחד עם זאת", הבהיר, "עלינו לתחקר את עצמנו, ללמוד ולהשתפר, להשתנות ולהמשיך להתאים שיטות לחימה ודפוסי פעולה על מנת להבטיח את מוכנותנו גם לעימות הבא".

אביב כוכבי בביקור בפיקוד הדרום (צילום: דובר צה''ל)
אביב כוכבי בביקור בפיקוד הדרום (צילום: דובר צה''ל)

בסוף דבריו, הדגיש כוכבי כי חרף ההצלחות שמנה, "משימה אחת לא הושלמה והיא השבת הבנים הביתה. זו אחריותו של צה"ל ולא ננוח עד שנמלא גם את המשימה הזו".

בתוך כך, הרמטכ"ל ביקר אתמול במפקדת פיקוד הדרום במסגרת סבב ביקורים ביחידות אשר פעלו במבצע. "לכל אחד ואחת מכם ישנו חלק חשוב בתפקיד הקריטי שמילא פיקוד הדרום בהצלחת המבצע. אני חושב שהפיקוד, פיקד על המערכה בצורה יוצאת מן הכלל. אני מרשה לעצמי לומר זאת", אמר בעת שיחה שקיים עם חיילי וקציני הפיקוד.