אבירם שאול, אחיו של אורון שאול ז"ל, שוחח היום (שני) עם בן כספית וינון מגל ב-103FM וסיפר על התחושות עם סיום מבצע שומר החומות, שתם ללא השבת החיילים השבויים: "אני חושב שבאיזה שהוא מקום יש מפח נפש מהאירוע שעברנו. הציבור כולו נרתם למאבק הזה, התקשורת הייתה 'אול אין'. המבחן האמיתי הוא עכשיו, אם הציבור ימשיך לדחוף מאחורה, אם התקשורת תמשיך להציף ולדבר, זה מה שאנחנו נבחנים בו".

"צריך להגיד בצורה ברורה, בסוף הפתרון הוא רק באמצעות עסקת חילופי שבויים, זו האמת, ניסינו שבע שנים למצוא קיצורי דרך ואין, זו האמת. אנחנו נמצאים במעגל הזה שבע שנים- מהסכם קהיר עד ההסכם הטורקי, ממכונות ההנשמה והחיסונים לעזה .כל הזמן מוליכים אותנו שולל", הוסיף

כשנשאל האם נותרה להם תקווה שאורון חי אמר: "אמא שלי עד היום בטוחה שהוא חי, להתווכח עם הרגשה ותחושה אימהית? אני לא יכול, אי אפשר. היו המון חורים בפרוטוקולים שנתנו לנו והשחירו הרבה, לא נתנו לנו לראות הכול, הסתירו מאיתנו פרטים, הייתה הרבה דיסאינפורמציה מצה"ל, יש פה טיוח, אין ספק. האם אורון חי ונושם? אני רוצה לקוות אבל לא יכול להאמין". 

בהמשך, התייחס אבירם גם למשפחת גולדין שסבורה שעל מנת להשיב את החיילים הביתה יש להפעיל מנופי לחץ כמו מניעת הכנסת דלק או מניעת העברת כסף ואמר כי "אם הייתם נמצאים בפוזיציה שלי מה הייתם עושים? מי שרוצה לשנות את המשוואה, צריך לגרום לחמאס להבין שחטיפת חייל זה נטל ולא נכס. הדרך הזאת לא מציאותית ולא ריאלית, מי שחושב ככה הוא פנטזיונר".

כשנשאל האם לדעתו רה"מ בנימין נתניהו בטראומה מעסקת שליט ולכן לא מוכן לשלם מחיר משמעותי, הגיב: "מי שרוצה להתכחש למציאות שאורון והדר ושאר האזרחים יחזרו, זה יקרה רק בעסקת שבויים. אנחנו נמצאים בפוזיציה מאוד מיוחדת, אני לא חושב שנגיע לכזאת פוזיציה וצריך לדעת לנצל את היתרון שיש לנו כרגע, להתגמש בעסקה, לשלם הרבה פחות ממה שחשבנו, בכלל לא במונחים של עסקת שליט".

כמו כן, שאול הביע ביקורת על מתאם השבויים והנעדרים של מדינת ישראל, ירון בלום ואמר: "חייב לרענן את הצוות שלו ואם גם אם הוא לא מצליח, אז שיקום ויגיד אני שם את המפתחות, לא יכול, אין לי מספיק חבל. זה לא בושה להגיד אני לא מצליח גם ליאור לוטן עשה את זה".