האם טרור בלוני התבערה שב להכות בעוטף עזה? תושבי האזור טוענים כי מאז סיום מבצע "שומר החומות" נספרו שש שריפות בשדות. שירותי הכיבוי מנגד טוענים כי השריפות אינן כתוצאה מהפרחת הבלונים. התושבים לא השתכנעו וטענו כי הרשויות מסתירות את המידע האמיתי בכוונת מכוון. 

במהלך היומיים האחרונים החלו חקלאיים מאזור עוטף עזה לשתף ברשתות החברתיות עדויות לפיהן בלוני תבערה שהופרחו גרמו לשריפות בשדות. בלוני תבערה אכן צולמו מרחפים מעל שמי הרצועה, אולם עד לרגע זה לא נקלט בעיני המצלמות תיעוד שמוכיח כי בלון תבערה שהופרח משטח רצועת עזה גרם בפועל לדליקה באזור העוטף. 

"זה היום השלישי ברציפות שיש שריפות בעוטף עזה. אמנם כל הגורמים הרשמיים מנסים לסתום לנו את הפה עם אמירות כמו: השראה של מתח גבוהה". כתבה אחת מתושבות העוטף והוסיפה: "גם לאחר שצילמנו בלון מעל ראשנו, הסבירו לנו שזה לא באמת. כרגע מהשטח: בלונים מעל נתיב העשרה לכיוון יד מרדכי". 

"בפועל, חזרנו לימים של לפני מלחמת 'שומר החומות', דבר לא השתנה", ציין תושב נוסף. "שלא יספרו לכם בדוברות הכבאות על כך שהשריפות אינן מבלוני תבערה, חוקרי השריפות ואנשי כב"ה כלל לא מגיעים למוקדי השריפה, רק המתנדבים מהיישובים. כנראה שיש הנחיות מלמעלה, למישהו מאוד חשוב להעלים את השריפות", הוסיף.