שר הביטחון, בני גנץ התייחס היום (רביעי) לנאום של מזכ"ל ארגון החיזבאללה, חסן נסראללה ושל מנהיג חמאס ברצועת עזה, יחיא סינוואר בטקס אזכרה לחללי מלחמת שלום הגליל ואמר כי "יצאנו מלבנון במהלך מנהיגותי שסיים את המערכה הממושכת מדי, בידיעה שזכותנו להגן על עצמנו תישאר ותישמר. איננו ששים אלי קרב. מדינת ישראל מושיטה תמיד יד לשכנותיה, כך גם עשינו כשהצענו ללבנון סיוע לאחר האסון בנמל בבירות".

"אנו מוכנים להגן על אזרחי ישראל תמיד. בכל זמן ובכל זירה. אם מצפון תיפתח הרעה, לבנון תרעד וכפי שהוכחנו במבצע שומרי החומות – הבתים שבהם מוסלקים מצבורי הנשק ומחוללי הטרור, יהפכו לעיי חורבות", הוסיף גנץ "בנק המטרות של לבנון גדול ומשמעותי מזה של עזה, והחשבון אם יהיה צורך, מוכן להגשה. מדינת לבנון היא שתישא באחריות לכל תוקפנות שתבוא מצידה".

בהמשך התייחס גנץ גם לחזית הדרומית ואמר כי "אנו שואפים שעזה תשקוט, תשוקם בסיוע העולם והרשות הפלסטינית מבין ההריסות, בתנאי שהבנים ישובו הביתה, וכולם יהנו מפירות הצמיחה. אם בחמאס יבחרו למנוע מתושבי עזה את השיקום ולפגוע באזרחי ישראל- נפעל עד שנגיע לשקט שישרת את כולם".

בנוסף לכך, נשיא המדינה ראובן ריבלין נשא דברים בטקס ואמר בפתח דבריו: "על ארגוני הטרור בכול הזירות להבין- מי שיפתח נגד אזרחינו באש יוכה מכה ניצחת. אנחנו איתנים ונמשיך להשתמש בכוחנו בנחישות ובאחריות, כדי להבטיח את בטחון אזרחי מדינת ישראל ככול שיידרש. פנינו אינן למלחמה. איננו ששים אליי קרב. ננקוט כל פעולה אפשרית על מנת למנוע מלחמה".

הנשיא הוסיף ואמר כי "לא נסבול שום איום על חיי אזרחי ישראל. לא בדרום ולא בצפון. נפגע בקיני טרור, טרוריסטים ושולחיהם, בדיוק כמו לפני 39 שנים – גם בעתיד, עד שנשתק אותם."