לאה גולדין, אמו של החייל שנחטף במבצע "צוק איתן" הדר גולדין, שוחחה היום (חמישי) עם רון קופמן בתכניתו ב-103FM והתייחסה לכניסת הסחורות לעזה לאחר מבצע "שומר החומות", על אף שלא הושגה התקדמות בנושא השבת השבויים והנעדרים ברצועת עזה, לפחות מעל פני השטח. 

תחילה, בחרה גולדין לתקוף את מי שקורא לבנה "גופה", ואמרה כי "חייל שיצא להגן על המדינה ולא חזר קוראים לו חלל. הדר גולדין נחטף שעתיים אחרי הפסקת האש ואחרי 36 שעות שהוא נעדר הכריזו שאין סיכוי שהוא בחיים. עד שהוא לא יחזור הוא עדיין נעדר ולראשונה בתולדות המדינה תוך כדי מלחמה הכריזו שהוא חלל כדי לייצר הנחת עבודה שלא צריך להחזירו. זו המציאות שלנו, שבע שנים של ביזוי וגועל נפש".

"איבדו את הערך ואת הדרך כאן, ובזה אנחנו נאבקים", אמרה גולדין. "פעם ראשונה יש לנו את שר הביטחון מר גנץ שהוא כיהן כרמטכ"ל במבצע 'צוק איתן', והוא בעצמו שלח את הדר לעזה, יחד עם אביב כוכבי שהיה ראש אמ"ן בתפיסה המודיענית שאפשר להיכנס להפסקת אש ושלח אותו כברווז למטווח. טחנו אותו שבע שנים עם 'המחיר', קשקוש בלבוש. עכשיו נכפתה עלינו מלחמה ומי שמנהל אותה זה הרמטכ"ל ושר הביטחון הם שקובעים וחייבים להחזיר לנו את החיילים".

לאה גולדין (צילום: אבשלום ששוני)
לאה גולדין (צילום: אבשלום ששוני)

כשנשאלה האם גורמי ממשלה נמצאים עמם בקשר, הסבירה ש"הם לא אומרים לנו כלום, גנץ מסרב להיפגש איתנו. הוא מפחד".

"נתניהו אמר לנו מיד אחרי 'צוק איתן' וב-2018 - 'לא תהיה ההסדרה ללא השבת הבנים'. יש לנו את זה בכתובים עם סמל של משרד ראש הממשלה, אבל הם משקרים לנו ומשחקים לנו", האשימה בתקיפות את ראש הממשלה.

"הם פושעים נגד חיילי צה"ל. אני לא רוצה לסגור חשבונות על מה שהיה, אני צריכה את העזרה שלך ושל כולם שיפסיקו לבזות אותנו המשפחות ואת חיילי צה"ל. לא רק אני, זה גם איציק סעידיאן, זה אותו הדבר כי מי שלא מחזיר את החללים מפקיר את הפצועים ואת החיים וזה מה שאנחנו חווים. עכשיו זה הזמן. ביום ראשון יוצאת משלחת. תפסיקו להתעסק עם משאיות ולתת להם חיסונים שיהיו יותר חזקים בשביל לירות עלינו טילים ובלוני נפץ", הוסיפה.

עוד אמרה כי גם עם הרמטכ"ל אביב כוכבי לא נוצר קשר: "הבוקר שלחתי לו מכתב וביקשתי להיפגש דחוף לפני שהמשלחת יוצאת. זה הדבר הראשון שישראל צריכה להגיד. קודם תחזירו את החללים את החיילים שחטפתם לנו כי הדבר הראשון להתייחס אליו זה החטיפה של החיילים. לא ייתכן לחתום הסמכי הפסקת אש לפני שפותרים את הפסקת האש הקודמת, כי המשמעות היא שאנחנו מסכימים להפסקת אש שיחטפו ויהרגו לנו חיילים".

בסוף דבריה, הסבירה כי הגב של ארה"ב, שחלק לא מבוטל מן הממשל החדש היה בתפקידים בכירים בעת המלחמה, יכול לעזור להחזיר את השבויים: "הדבר הזה צריך להיפתר ויש לנו כאן עזרה, יש לנו את ארה"ב. הרי יש לנו את אותם שחקנים של 2014, ביידן היה סגן של אובמה, ג'ון קרי מככב. אלה אותן הפרסונות, צריך לדרוש מהאמריקנים שידרשו מהמצרים, שיודעים איך לדבר איתם".