"ניסה לפגוע בהם כמו במשפחת פוגל": אמש, בשעות הלילה פלסטיני שחדר מרצועת עזה דקר איש ביטחון ביישוב אבשלום שבעוטף עזה, אך זה ירה בו ונטרל אותו מיד לאחר מכן. השניים הועברו לטיפול רפואי. בתוך כך, המשטרה והשב"כ פתחו בחקירת האירוע, בחשד לנסיון רצח בנסיבות של מעשה טרור.

המחבל עורר את חשדו של הרבש"צ והאחרון בדק את כוונותיו. אז הסתער המחבל על הרבש"צ ובעזרת סכין שהייתה ברשותו ניסה לרצוח אותו. בפועל, הצליח לגרום לו לפציעה קלה בלבד וזאת בזכות פעולתו ונחישותו של הרבש"צ. לאחר מאבק בין השניים נוטרל המחבל.

החשוד שנעצר במועצה האזורית אשכול (צילום: אנשי הדממה)
החשוד שנעצר במועצה האזורית אשכול (צילום: אנשי הדממה)

לאחר חיפש בכליו נמצא סכין נוסף, כוונתיו של המחבל היו ברורות. הצוות הראשוני שתפעל את האירוע הורכב מרבש"צים ביישובים הסמוכים למקום האירוע. שוב הוכח כי הרבש"צים הם מגיני היישובים ומצילים הלכה למעשה, דה פקטו, את חיי התושבים. 

ניר שורמן, רבש"צ היישוב דקל שהיה במקום האירוע, יו"ר ארגון הרבש"צים מבית ההסתדרות לאומית אמר: "אין לי ספק שיכולנו לראות כאן פיגוע כמו הרצח המזוויע באיתמר. כל האינדיקציות מעידות שלכך הוא התכונן. העירנות של הרבש"צ הצילה פה חיים ומנעה אירוע גדול מאוד. הרבש"צים הם קו ההגנה האחרון של התושבים. נחישותם מקצוענותם ותגובתם המהירה לאירועים היא זו שעושה את ההבדל בין סיום אירוע מוצלח לבין משפחה שכולה ולחימה בעזה".