הפרשן הצבאי אבי יששכרוף הזים הבוקר (שלישי) בתכניתם של ענת דוידוב וגולן יוכפז את הדיווחים בדבר מותו של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, ואמר כי "בואו נעצור ונחכה קצת. היה כבר לא פעם שמועות על מצבו הבריאותי של חסן נסראללה".

"הוא השתעל בכבדות, נכון", הוסיף. "אבל אנחנו לא יודעים לומר בוודאות שהוא חולה קורונה. ראינו ברכות ואיחולים להחלמתו ברחובות ביירות, אך כאן נעצרות הידיעות ומכאן ואילך אלו שמועות. לכך מתווספת העובדה שהוא לא הופיע בציבור מאז נאום השיעולים אבל עברו בסך הכול כמה ימים. ההופעה ההיא הייתה מביכה למדי".

"אם היה לו יועץ תקשורת הוא היה אומר לו באופן די מפורש שהוא לא יכול להופיע ככה כי זה יגרום לך ולארגון מבוכה ויעלה סימני שאלה. מדובר במנהיג, פוליטיקאי, וכמו כל אחד כזה, הוא לא חף מטעויות", הסביר הפרשן את מה שלדעתו נראה כטעות של נסראללה.

בהמשך, התייחס ליום שאחרי לכתו, והסביר כי "אני לא יודע לומר מי יהיה מחליפו, אך אני לא חושב שזה יהיה סגן המזכ"ל נעים קאסם. אנשי משמרות המהפכה ואיראן הן שיקבלו את ההחלטה באמצעות מועצת השורא של חיזבאללה. יש להם אפילו נציגים בתוך מועצת השורא של חזבאללה. כמו שהחליטו על מינויו של חסן נסראללה שיהיה מזכ"ל".

יששכרוף ציין גם את נאומו של מנהיג חמאס ברצועת עזה, יחיא סינוואר, ושיבח את יכולותיו ההסברתיות: "הוא אלוף, עושה למדינת ישראל קרקס. בכל פעם שהוא שומע הצהרה 'נפגע בבכירי חמאס' הוא יוצא לרחוב, מתיישב בין ההריסות. האיש הזה גורף הרבה קופונים. הופך לפוליטיקאי הכי פופולרי כרגע".

מנהיג חמאס, יחיא סינוואר, במסיבת עיתונאים ברצועה (צילום: מג'די פתחי/TPS)
מנהיג חמאס, יחיא סינוואר, במסיבת עיתונאים ברצועה (צילום: מג'די פתחי/TPS)

הוא נתן את דעתו גם לעסקת חילופי השבויים שעשויה להתגבש בעתיד הנרא לעין: "המספר שהוא זרק ואמר 'תזכרו אותו 1111', אני חושב שהוא כרגיל משתין מהמקפצה. האם זה יקרה? המספר נשמע לי דמיוני, מופרך. לפי חלק מהידיעות, אנשים שמרצים אסרי עולם, לא סתם אסירים זניחים אלא משמעותיים עתידים להשתחרר, ומטורף לחשוב על גובה העץ שטיפס עליו יחיא סנוואר".

בסוף דבריו, אמר כי על אף המחשבה שמדובר באיש מתון, דעתו של סינוואר היא קיצונית "אנחנו נכנסנו לקונספציה שיחיא סנוואר הפך לאיש מתון, רגוע, רוצה הסדרה מול ישראל. האיש ב-2011 היה בכלא הישראלי מהמתנגדים החריפים של עסקת שליט, עד שהשב"כ היה צריך לבודד אותו כדי לא לאפשר לו לעצור את העסקה כי הוא חשב שזו עסקה רעה מדי לחמאס".