לאה גולדין, אמו של החייל שנחטף במבצע "צוק איתן" הדר גולדין, שוחחה הבוקר (שלישי) עם גולן יוכפז וענת דוידוב בתכניתם ב-103FM. היא דיברה בצל אירועי השעה, בהם סיום מבצע "שומר החומות" והסכם השבויים והנעדרים הנרקם בין ישראל למצרים בתיווך מצרי, שקיבל אתמול חיזוק מצד מנהיג חמאס ברצועת עזה, יחיא סינוואר.

"אני לא יודעת אם יש שיחות או אין שיחות, כל כוחותינו מתנהגים כמו גנבים בלילה", האשימה גולדין בפתח דבריה. "הם לא מעדכנים אותנו, אנחנו מנסים בכל הכוח להידחף. כן הצלחנו לדבר עם גבי אשכנזי טרם נסיעתו והוא עשה כנראה עבודה מול גורמים רשמיים של שר החוץ המצרי. אנחנו לא יודעים מי יוביל את המהלך ואם זה קורה".

היא דחתה את הטענה לפיה המצב הבעייתי נגרם מהיעדר ממשלה מתפקדת, ואמרה כי "ברור מי הרמטכ"ל וברור מי היום במשרד הביטחון, בני גנץ ששלח את הדר ואורון לעזה. פגשתי אותו אתמול באירוע הפרידה לראש המוסד כל מה שהיה לו זה ללחוץ לי את היד ולהסתכל עליי בפוקר פייס".

בני גנץ ואביב כוכבי (צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון)
בני גנץ ואביב כוכבי (צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון)

"הוא לא אמר כלום, כלום", הוסיפה. "צוק איתן לא נגמר עד שחוזרים אורון והדר. הסבב האחרון הוא מלחמה לכל דבר ועניין שכפו עלינו. לא סוגרים מלחמה בלי להחזיר את החיילים בחזרה".

כשנשאלה האם ניסתה לשוחח עם גנץ, אמרה כי "הוא ממש לא התכוון לכך. חתרנו למגע בין המוני אנשים אבל הוא לא מדבר, אני לא יודעת מה הוא עושה אבל מישהו צריך להעיר אותו".

"איפה הדר? מה אתה עושה?" מנתה גולדין את השאלות שהציבה בפני שר הביטחון אתמול. "אנחנו יודעים לשאול את השאלות. בני גנץ הוא כתובת מאוד משמעותית וראויה שחייב לנו את הדר כאן ועכשיו בשביל כל חיילי צה"ל שעומדים להיכנס או יכנסו בעתיד לסבב".

היא התייחסה בביטול לדבריו של סינוואר כאשר הזכיר את המספר 1,111 בנאומו אתמול ואמרה שמדובר "באויב שלנו שצריך להכחיד. הוא גם רוצה את ירושלים ולזרוק את כולנו לים, ויכול להגיד מה שהוא רוצה. הבושה הגדולה היא איפה הרמטכ"ל אביב כוכבי, המפקד של הבן שלי, שאומר לי מה הוא הולך לעשות בשביל להחזיר אותו. אני לא רוצה להתייחס למה שהארכי-טרוריסט שרצח את הבן שלי אומר".

היא חתמה את דבריה בהבהרה: "הדיון עכשיו – יש מלחמה, סוגרים מלחמה, מחזירים את החיילים כצעד ראשון וזו צריכה להיות דרישת הרמטכ"ל ושר הביטחון".