טקס החלפת ראש המוסד נערך היום (שלישי) ובמסגרתו, נאם ראש הממשלה בנימין נתניהו והתייחס לאיום האיראני, ולקשרים עם ארצות הברית: "אם אנחנו נצטרך לבחור ואני מקווה שזה לא יקרה, בין חיכוך עם ידידתנו הגדולה ארה"ב לבין סילוק האיום הקיומי – סילוק האיום הקיומי גובר".

נתניהו טען כי דן בסוגיית איראן עם נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, והבהיר לו: "'נמשיך לעשות כל מה שבידינו כדי לסכל את ההתחמשות של איראן בנשק גרעיני'. איראן שונה מיתר המדינות שמחזיקות היום בגרעין, הכלה זו לא אופציה. ראש הממשלה הוסיף והגדיר את האיום מצד איראן כ"איום הקיומי הגדול ביותר עלינו", ועל כן הבהיר, "יש להילחם בזה ללא סוף".

בתגובה לדברי נתניהו, אמר שר הביטחון בני גנץ כי "ארצות הברית הייתה ותמשיך להיות בעלת הברית החשובה ביותר של ישראל בשמירה על ביטחונה ועליונותה הביטחונית באזור". 

עוד הוסיף גנץ כי "איראן היא איום על היציבות האזורית ועל שלום העולם. היא מדינה מחוללת טרור ומקדמת תוכנית גרעין שמסוכנת למדינת ישראל, ועדיין, ישראל היא המדינה החזקה ביותר באזור ברדיוס של 1,500 ק"מ מירושלים. ארצות הברית הייתה ותמשיך להיות בעלת הברית החשובה ביותר של ישראל בשמירה על ביטחונה ועליונותה הביטחונית באזור. ממשל ביידן הוא ידיד אמת של ישראל, אין ולא תהיה לישראל שותפה טובה מארה"ב. גם אם ישנן מחלוקות, הן יפתרו בשיח ישיר בחדרים הסגורים ולא בשיח מתריס שעשוי לפגוע בביטחון ישראל".

מינויו של דוד ברנע לתפקיד ראש המוסד אושר לפני כשבועיים על ידי היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט. קודמו בתפקיד, יוסי כהן, בירך אותו ואיחלו לו הצלחה. הוא הוסיף כי הוא משוכנע שראש המוסד הנכנס יעשה חיל וימשיך להוביל את המוסד להצלחות.