מפקד פיקוד העורף, אלוף אורי גורדין, נפגש הערב (שלישי) עם ראשי הרשויות בעוטף עזה, ועדכן אותם כי פיקוד העורף ממליץ להחליף את חלונות הפלדה החיצוניים בממ"דים ביישוביהם, לאור יכולות מתפתחות של ארגוני הטרור ולקחי מבצע ״שומר החומות״ .

לפי ההמלצה החדשה, חלונות הממ״דים בבנייה הפרטית ביישובי העוטף בטווח 7-0 קילומטרים מרצועת עזה יוחלפו לחלונות בעובי 32 מילימטרים, על פי מיפוי חלונות הממ״דים שנמצאים בחזיתות מאוימות.

ההמלצה מתבססת על ממצאי התחקיר השני שנערך בפיקוד העורף בעקבות האירוע הטראגי במהלך מבצע ״שומר החומות״ בו נהרג הילד עידו אביגל ז"ל מפגיעת רסיס שחדר את חלון הממ״ד בשדרות, וכן על דו״ח מודיעיני מעודכן שבחן קדימה על יכולות אמצעי הלחימה של ארגוני הטרור המתפתחות. 

בית שנפגע מרקטה בשדרות (צילום: דוברות עיריית שדרות)
בית שנפגע מרקטה בשדרות (צילום: דוברות עיריית שדרות)

זוהי הפעם הראשונה בה מתקבלת החלטה זו באופן רטרואקטיבי, זאת כדי להבטיח את שלומם של אזרחי ישראל בהתאם לאיומים הנשקפים. ההמלצה תקפה רק לטווח 0-7 קילומטרים מגבול הרצועה, בהתאם ליכולות אמצעי הלחימה המדובר, שרלוונטיות רק בטווח הקילומטרים הזה.

מפקד פקע״ר מסר: ״אנחנו מחויבים יותר מכל להגנתם של אזרחי ישראל ופועלים כדי להבטיח שלרשותם יעמדו אמצעי המיגון הרלוונטיים ביותר בהתאם לאיומים המתהווים. על בסיס תפישה זאת גיבש הפיקוד את המלצתו לעבות את חלונות הממ״דים״.