כיצד ישפיעו חילופי השלטון המסתמנים על המצב הביטחוני בגזרת רצועת עזה? הפרשן הביטחוני הבכיר, אבי יששכרוף, שוחח הבוקר (חמישי) בנושא עם ינון מגל ובן כספית ב-103FM.

"אני לרגע אחד רוצה לעזוב את נתניהו בצד, בן תתאפק קצת, כי אני בניגוד לאחרים לא רואה את נתניהו בתור זה שגרר את ישראל למלחמה מול עזה וחמאס, אני רואה את חמאס בתור מי שגרר את שני הצדדים למלחמה בפעם האחרונה, מתוך החלטה פוליטית קרה של חמאס נוכח האתגרים הפוליטיים שציפו לו בזירה הפלסטינית ובזירה הפנים חמאס", פתח יששכרוף את דבריו.

"מה שקורה כרגע, אנחנו יודעים שמאוד נוח לחמאס שיש את ממשלת נתניהו כי הממשלה הזאת מכתיבה אסטרטגיה די ברורה, לוודא את הישרדות חמאס בעזה. מכאן אני אומר, להחליף ממשלה, ראש ממשלה בטח כשמדובר בבנט שיעשה פעולות יותר קשות וקיצוניות נגד עזה החמאס יכול להזיע, קצת לא נוח לו. הוא ראה איך בפעם האחרונה הצליח לסכל ממשלת שינוי, אולי למישהו זה ידגדג עוד פעם. 'אנחנו תופסים את ישראל ברגע של חולשה, בוא נראה לה מה זה', סינוואר מומחה בלהראות לנו מה זה", הוסיף.

"יש את אזור הנוחות של כולנו, המוכר והידוע, טוב לנו להישאר עם מה שאנחנו מכירים מאשר ללכת הלרפתקאות עם מה שאנחנו לא מכירים. גם חמאס זה הנהוג שלו הוא יודע שיש לשטון בישראל שרוצה אותו ולא את הרשות הפלסטינית, לך תדע לאן ההרפתקה תוביל את הצדדים. המוכר והידוע, מבחינתו עדיף לו כך שמדי פעם כשזולגת רקטה שיתקפו לו עמדה על הגבול שממילא בונים כדי שצה"ל יהרוס אח"כ, זה הנוהל. אני חוזר לשאלה, האם יש מגבלות על נתניהו? אני חושב שאם היום תצא רקטה מעזה שתיפול על שדרות אני לא חושב שיש ישראלי, רוב הישראלים יאמרו מה הולך פה?", המשיך יששכרוף.

"יש את מי שיאשימו את נתניהו בנכיעה לטרור, לא בפעם הראשונה. גם גנץ, לא רק נתניהו, גם הצמרת הביטחונית של צה"ל השב"כ, שאמרה 'נשנה את המשוואה, מה שהיה לא יהיה'. אני אמרתי ש'מה שהיה הוא שיהיה' ואנחנו רואים שכשמפריחים בלוני תבערה. אין תגובה וישראל חותרת להפסקת אש ארוכת טווח ומספרי האסירים שמדברים עליהם הזויים ומופרכים", הוסיף.

לבסוף נשאל יששכרוף מה היה עושה בנעלי חמאס, והשיב: "מדגדג להם, אני חושב שמדגדג באצבעות, יושב על הכורסה מצטלם בין ההריסות (סינוואר), מסתובב לו ברחובות עזה, עושה צחוק מישראל בואו נודה, פעם אחר פעם. יש לנו חסן נסראללה חדש באמת, סינוואר. משנה מדיניות ואומר לכולם 'תרשמו בשמי 1,111' כשכולם מבינים מה אומר האדמו"ר מחאן יונס. הוא רוצה לדרוש שחרור של 1,111 אסירים בתמורה למה שיש בצד שלהם".