שר החוץ גבי אשכנזי דרש היום (ראשון) מראש הממשלה לקיים דיון דחוף בנושא "פוטנציאל הנפיצות סביב הר הבית", והבהיר כי "עלינו להיערך לתרחישי הידרדרות והסלמה", כך דווח בחדשות 12.

הדברים מגיעים על רקע קיומו של מצעד הדגלים ביום חמישי בירושלים, אשר צפוי לעבור דרך שער שכם.

"אני מבקש להזכיר את המסרים האמריקאיים בנוגע להתפתחויות בעיר. קיבלנו פניות ממדינות רבות בנושא שייח ג'ראח, ובכלל זאת פניות ממדינות המפרץ עימן חתמנו על הסכמי השלום. על כן, אני ממליץ לקיים דיון בראשותך, על מנת לדון במכלול הסוגיות הנוגעות למצב בירושלים, ובהן: המצב בהר הבית, שיח' ג'ראח, שיפוץ שער המוגרבים, החלטה בנוגע לסילוואן וההחלטה האמריקנית לפתוח מחדש את הקונסוליה בעיר", כתב אשכנזי. 

"ברור לכולם כי החמאס ממקד את מאמציו ואת ניסיונותיו לעצב את הנראטיב ולהציג את עצמו כמגן ירושלים ככלל וכמגן אל-אקצא בפרט", הוסיף. "חשוב כי נפעל לערעור נרטיב זה. לירושלים נראות רבה בזירה הבינלאומית, ובעיקר בעולם הערבי והמוסלמי, ואני חש עליה בלחץ מצד הקהילה הבינלאומית בנוגע לפוטנציאל הנפיצות סביב הר הבית".

כזכור, לאחר שבוטל ביום ירושלים, פנו מספר ארגוני ימין לארגונו החוזר של מצעד הדגלים בירושלים שמתקיים בכל שנה ביום ירושלים. המצעד החוזר יתקיים ב-10 ביוני.

הידיעה על דבר קיומו החוזר, עורר את זעמם של החמאס והג'יהאד האיסלאמי. מנהגי חמאס בעזה, יחיא סינוואר אמר כי במידה ויתחדשו העימותים בין ישראל לחמאס, אז "המזרח התיכון ישתנה מצורתו כעת".

דובר חמאס בירושלים, מוחמד חמאדה קרא להמונים להגיע ביום חמישי למסגד אל-אקצא בעקבות מצעד הדגלים המתוכנן להתקיים במקביל. "אנו קוראים לאנשינו בירושלים להגיע בהמוניהם למסגד אל-אקצא כדי להגן עליו. אנחנו קוראים לאנשינו בגדה המערבית להסלים את העימותים", אמר חמדה.

הג'יהאד האיסלאמי הזהיר את ישראל מ"חילול אל אקצא שלא יעבור בשתיקה". בכיר הארגון, אחמד אל מודאלל, איים כי "ההתנגדות מוכנה להביס את האויב הציוני פעם נוספת".