ארגון הטרור חמאס שיחרר אמש ברשת אלג’זירה הקלטה של אחד מהשבויים הישראלים, שלא ברורה מידת אמינותה, בה הוא אמר: "אני מאחל להיות בקרוב בחיק המשפחה שלי". אבי יששכרוף, הפרשן הביטחוני הבכיר, שוחח עם גולן יוכפז וענת דוידוב בתוכניתם ב-103FM והתייחס לדברים: "לא הפתעה. אל ג'זירה תמיד תפסו צד אבל נדמה לי שהפעם הם חצו כמה קווים עיתונאיים ומצטרפים למאמץ של הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז אדין אל קסאם. יש פה קמפיין תקשורתי שלם".

"יש פה איזושהי מצוקה של חמאס. הם רוצים עסקה ולכן הם מנסים עכשיו לנגן על כל נים אפשרי בצד הישראלי בשביל לחולל פה הד תקשורתי כדי להגיע בסופו של דבר לעסקה לשחרור אסירים", המשיך.

על השאלה בדבר אמינותה של הקלטת שפורסמה השיב יששכרוף: "קטונתי מלהיות מומחה גדול בפיענוח הקלטות קול. שמעתי את אימו של אברה מנגיסטו אומרת 'זה לא הבן שלי', זה נשמע כמו מבטא אתיופי, אנחנו מקווים שמדובר בזיוף של קולו של אברה מנגיסטו בניסיון לעשות אפקט תעמולתי".

"כרגע אי אפשר לומר מה האמינות של הדבר הזה. בדרך כלל כשהם רצו לשחרר אודיו של גלעד שליט, זאת הייתה הקלטה של גלעד שליט. הם לא ניסו להסתתר או לעשות זאת בעילום שם. אתה לא מצליח להבין לגמרי מה הכוונה – אם יש לכם את אברה מנגיסטו בידיים והכל בסדר, למה לא להביא אותו?", הוסיף. 

בהמשך דבריו הוא התייחס לשיח שמתבצע מאחוריי הקלעים בין ישראל לחמאס: "יש כל הזמן תקשורת דרך המתווכים המצרים, אנחנו יודעים על משלחות שהולכות ובאות אל ומרצועת עזה, גם לקהיר".

"המתאם ירון בלום עובד בשנים האחרונות, זה לא שיש נתק מוחלט. מדי פעם שומעים על נתק בין הצדדים אבל אז הוא נמחק ונעלם לו ומחדשים את הקשר ביניהם. בסך הכול השיחות נמשכות, אבל אני חושב שהמחיר שחמאס דורש כרגע בשביל לבצע עסקה הוא הרבה מעבר למה שמדינת ישראל, אפילו נתניהו במצוקתו, אני מתקשה להאמין שיוכלו לתת", אמר. 

לדבריו, חמאס התרגל לעובדה שיש דמי חסות: "אנחנו מעבירים להם כסף והם שומרים על שקט. 'אז מה אם היו לנו 12 ימים של לחימה, אנחנו רוצים את הכסף, לא יהיה כסף – נחדש את הירי'". הוא הסביר כי "זאת הנוסחה שהתרגל אליה וצריך לגמול אותו ממנה ואני רוצה לקוות שמישהו ייקח את הדבר הזה לידיים ויגמול את חמאס מדמי החסות. אבל הם רוצים את הכסף במיידי".

בסיום דבריו התייחס יששכרוף לפתרון לעימות המתמשך בעיניו: "אני אגיד משהו בוטה וקשה, זה מחיר איום למדינת ישראל אבל אני חושב שאין פה ברירה אחרת – רוצים מלחמה? בבקשה. חמאס היום במצב לא טוב, צבאית. הוא לא במצב של ערב המבצע האחרון, הוא במצב פחות טוב מבחינה צבאית, בכיריו יודעים את זה".

"אני חושב שגם חמאס לא רוצה את הדבר הזה. כמובן, לא צריך להתגרות בהם. אני לא הייתי מתרגש מהאיומים האלה. אם צעדת הדגלים לא תדרוך שם על כל מורסה אפשרית ולא תהיה בגדר אצבע בעין של מוסלמים ופלסטינים – גם האיומים של חמאס יסתיימו בשקט", סיכם.