שר הביטחון בני גנץ אמר היום (שני) כי "אם רק תהיה בלבנון הנהגה הרוצה בכך, אפשר להביא לשיתוף פעולה כלכלי, ליחסי שכנות בין העמים, ואפילו לשלום". את הדברים ציין בטקס הענקת אות המערכה ללחימה ברצועת הביטחון בלבנון שנערך בבסיס גלילות.

"ישראל תמיד תהיה נכונה להילחם כדי להגן על אזרחיה, ותמיד תפעל בכל האמצעים שלרשותה, כדי להשיב את בניה הביתה. בלבנון, בעזה ובכל מקום. לבנון צריכה לדעת, שמה שחוותה עזה לפני מספר שבועות, הוא רק קצה הקרחון", הוסיף גנץ. 

"אין גאה ממני לקדם את יוזמת הלוחמים להכרה בה ביחד עם הרמטכ"ל כוכבי ומפקדי שאול מופז", הדגיש. "כולנו פותחים היום את השער שסגרתי אני - לזיכרונות, להוקרה, להגלדת הפצעים ולחיבוק של לוחמים. ואת אות המערכה אני מקדיש לפני הכל וקודם כל לנופלים שנלחמו, למשפחותיהם, ולפצועים שחלקם עודם נלחמים באותו הקושי".

הטקס נערך בראשות גנץ, הרמטכ"ל אביב כוכבי ובנוכחות חברי פורום המטכ''ל. בטקס נכחו גם מפקדים בכירים במילואים הזכאים לאות, נציגי משפחות שכולות, אנשי צד"ל וחברי הוועדה שהחליטה על הענקתו.

כאמור, אות המערכה, שחלוקתו תחל בשבועות הקרובים, יוענק כהוקרה לחיילים ולמפקדים, לעובדי צה"ל ולאנשי צד"ל ששירתו בתקופה שבין ה-30 בספטמבר 1982, ועד ה-24 במאי 2000, ביחידות שפעלו בגזרת לבנון או פעלו לתמיכה במאמץ הלחימה באופן ישיר.