פרשת "התיק השקוף": עורך דינה של משפחת קצין אמ"ן שמצא את מותו בכלא הצבאי, עו"ד בני קוזניץ, שוחח הבוקר (שלישי) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM, לאחר שאתמול הותרו לפרסום פרטים נוספים על הפרשה. קוזניץ הסביר כי משפחת הקצין לא משוכנעת כי מדובר בהתאבדות ואמר כי "מבחינתם, לא היו סימנים לכוונות אובדניות. גם אני לא הרגשתי ממנו קושי נפשי".

בתחילת דבריו, הוא פירט מעט על אופיו של הקצין, אשר למד להכיר לאחר שקיבל לידיו את התיק בחודש אוגוסט: "במפגש הראשון, עם המשפחה, אני שומע מהם על הקצין, למדתי להכיר משפחה ציונית וערכית שלא ידעה מה מיוחס לבן שלה. לאחר מכן נפגשתי איתו. למדתי להכיר מישהו מאוד צעיר, מלח הארץ שסיים תואר ראשון עוד לפני השירות. ביטחון המדינה היה חשוב לו, השקיע את כל כישרונו, חבריו ליחידה תיארו אותו כמיוחד בכישרון שלו".

קוזניץ סיפר כי גם לאחר שהחל לייצג את הקצין, הוא אינו נחשף לכל פרטי החקירה. "בהתחלה לא ידענו כלום, לקח זמן עד שהתחילו לחשוף, כמה שבועות. עכשיו אני מכיר את הפרשה כולה, גם המשפחה נחשפה לכתב האישום המלא ולא רק למצונזר. אתמול גם עודכנו מהתביעה הצבאית על התנהלות חקירת מותו ומחכים למסקנות", הוא הרחיב.

כאמור, אמש הותרו לפרסום פרטים נוספים על נסיבות מותו. עו"ד הסביר כי חקירת המוות עדיין מתנהלת, אך "חקירות מוות הן מורכבות מאוד, מניסיוני בד"כ מסיימים את החקירה ואז מציגים לבני המשפחה את הנתונים. התחילו להציג את הנתונים כבר אתמול בגלל הלחץ התקשורתי הרב. אני מניח שיציגו בפנינו עוד כמה דברים, ביקשתי לקבל את חומרי החקירה".

עוד הוא אמר כי החקירה נפתחה בעקבות מידע על פגיעה בביטחון המדינה: "עלו חשדות שהקצין ששירת באמ"ן ביצע מספר פעולות שפגעו בביטחון המדינה. הוא הבין את הנזק הפוטנציאלי שיכול להיות, משיחות איתו הוא לא סבר שיהיה כך. המניע היה אישי, עניין של סקרנות. דברים שעניינו אותו, רצון להגיע להישגים וכך הוא הסביר את זה. הוא היה מודע לאירועים שהוא ביצע, הוא הודה ברוב הדברים שביצע. הוא סבר שהוא עושה דברים לטובת הקידום המקצועי שלו ושל היחידה".

קוזניץ אף סיפר כי במשפחת הקצין כועסים על אנשי היחידה בה שירת בנם, אשר לטענתם הפנו לבנם עורף לאחר פתיחת החקירה נגדו. "כועסים על היחידה, על המפקדים שהתנתקו ממנו מאז המעצר. אנחנו עובדים בשלב הזה על בקשה לקבל הכרה כמשפחה שכולה, מדובר על מי שהיה במשמורת הצבא, הוא שהה בכלא בגלל דברים שיוחסו לו שנעשו במסגרת הפעילות הצבאית שלו. הוא לא הורשע בסוף", הוא סיכם.