פרסום ראשון: תקרית חריגה התרחשה בשבוע שעבר בגבול עם ירדן, שכללה חילופי אש בין סיור של צה"ל לסיור ירדני בשל טעויות בזיהוי. חייל צה"ל נפצע קל מאוד, ככל הנראה כתוצאה מפגיעה של הרכב הירדני.

האירוע התרחש בלילה שבין חמישי לשישי ומתפרסם רק כעת, בגזרת הערבה באזור שבו אין גדר בין ישראל לירדן, עשרות ק"מ בודדים צפונית לאילת. בעקבות זיהוי של רכב חשוד באזור הגבול הוזנק לנקודה חפ"ק המ"פ שאחראי על הגזרה. בהתחלה הם לא זיהו דבר, אבל אז הם דיווחו על שמיעת קולות בערבית ורכב שמתניע את המנוע. מפקד הפלוגה דיווח לחמ"ל המבצעים הגזרתי וקיבל אישור לבצע נוהל מעצר חשוד וירי באוויר. בנקודה הזו הסיור הירדני הבין שיורים לעברו והשיב בירי ישיר לעבר החפ"ק של המ"פ.

המרחק בין הסיורים היה קרוב מאוד, וכחלק מהתחקיר נבדק כעת כיצד קרה שאחד מחיילי צה"ל נפגע קל מאוד, כנראה כתוצאה מכך שרכב הסיור הירדני עלה על רגלו ופצע אותו. בשלב די מוקדם יחסית הבין המ"פ כי מדובר בסיור ירדני והכוחות חודלים את האש ללא שמי מהצדדים נפגעו כתוצאה מהירי.

בימים האחרונים מאז האירוע מתנהל תחקיר משותף לצה"ל והצבא הירדני שפועל באזור, על מנת להבטיח שאירוע מהסוג הזה שהיה עלול להסתיים עם נפגעים וגם השלכות אולי דיפלומטיות לא יחזור שנית, במיוחד כאשר התיאום והעבודה המשותפת לאורך הגבול בין ישראל וירדן נחשבת טובה במיוחד ולשני הצדדים אינטרס לשמור על הדברים כך.

בצה"ל אישור את הפרטי.ם מדובר צה"ל נמסר כי: "לוחמי צה"ל פתחו בנוהל מעצר חשוד אל עבר רכב צבא ירדן, זאת לאחר שאובחן על ידם ככוח חשוד. כוח צבא ירדן פתח גם הוא בנוהל מעצר חשוד אל עבר לוחמי צה"ל, זאת לאחר שלא זיהה את שיוכם. לאחר זיהוי הכוחות  על ידי שני הצדדים והאימות כי מדובר בכוחות צבאיים, לוחמי צה"ל והכוח הירדני חדלו מגע".

בצה"ל גם מאשרים כי בתקרית נפצע חייל צה"ל קל ופונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים, כאמור החייל לא נפצע מפגיעת קליע או רסיס כתוצאה מהירי.