שלושה אנשי מודיעין פלסטינים נהרגו הלילה (חמישי) במהלך חילופי אש עם כוחות צה"ל, שפעלו ברחוב נצרת בעיר ג'נין, כך על פי דיווחים בכלי התקשורת הפלסטינים. אדם נוסף נורה גם הוא סמוך למפקדת המודיעין בעיר, ככל הנראה אסיר משוחרר, ומותו נקבע בהמשך. הכתב לענייני ערבים של חדשות 12, אוהד חמו, שוחח עם ניסים משעל וגיא פלג ב-103FM אודות התקרית החריגה.

כשנשאל מה יכולות להיות ההשלכות של תקרית כזו על הקשרים עם מנגנוני הביטחון הפלסטיניים, השיב חמו: "אני רוצה להאמין ולקוות שלא יותר מדי, ושגם הצד השני מבין שמה שקרה פה זה מן הסתם טעות, ושהסיטואציה הייתה כזאת שאותם שוטרי ימ"מ נקלעו לקרב יריות, ושלא הייתה שום כוונת מכוון. הקשר בין צה"ל למנגנוני הביטחון הפלסטיניים שעליו נשען כל התיאום הביטחוני, זה המסד של הקשר בין ישראל לרשות, זו ערובה לשקט שאנו נהנים ממנו שנים, כולי תקווה שנמשיך להנות ממנו, ושמישהו בצד השני לא יפרש את התקרית אתמול כשינוי במדיניות של ישראל. אפשר להניח שהפלסטינים יבינו את זה, אך בהחלט תקרית חריגה ומאוד מצערת".

בהמשך נשאל חמו עד כמה האירוע הזה נפיץ בהינתן שמצעד הדגלים יתקיים בשבוע הבא, והשיב: "אני חושב שהוא נפיץ מאוד, אנו רואים שכל מיני החלטות מיקרו טקטיות של משטרת ישראל זה מה שהוביל אותנו לבסוף לסיטואציה של מבצע ברצועת עזה, כל הסיפור של שער שכם, הכניסה להר הבית, זה היה צבר אירועים שנתפסו כהתגרות מכוונת של ישראל. להבין את עזה אני לא יודע אם אני מבין היום, כל אדם בר דעת היה אומר שעזה אחרי המבצע, 11 יום של כתישה, הרוגים והרס לא הייתה רוצה עימות מצד אחד. מצד שני, כששומעים את הטרמינולוגיה של סינאוור בעיקר ובכירי חמאס, רואים שממש נוגעים למשהו משיחי. יש תפיסה שחמאס במערכה אדירה מול ישראל עכשיו".

"מכות חמאס חטף, אין ספק. מצד שני הפער בטרמינולוגיה הישראלית בין פוצצנו, שברנו, ניתצנו, הרגנו לבין מה שקרה בפועל הוא כנראה די גדול וצריך להבין את זה. היה פה דבר דרמטי מבחינת חמאס, ארגון שהיה עסוק בעזה ועזה בלבד, ויש פה אספירציות להיות המגנים של משהו יותר גדול, מגני המקומות הקדושים. אם יש משהו שהוא בעיניי סכנה אמיתית הוא הפופולריות יוצאת הדופן של חמאס ביו"ש, במזרח י-ם וכמובן ברצועת עזה. זה דבר שישראל צריכה מאוד להיזהר ממנו", הוסיף חמו.

"אני לא רואה עסקה כזו מתרחשת בקרוב וגם בעתיד הלא כל כך קרוב, הפערים הם אדירים. כשהולכים ושומעים את דרישות חמאס, ומבינים שהיא עדיין מדברת על מונחים של עסקת שליט, ההבנה או התקוות שם הם להשיג הישגים דרמטיים של יותר מ-1,000 משוחררים, הם חיים בסרט אמיתי", סיים חמו את דבריו.