הפרשן הצבאי של מעריב, טל לב רם, שוחח היום (חמישי) עם אריה אלדד ורוני בר און ב-103FM והתייחס להודעה הלא רשמית של הצבא, לפיה אין מניעה ביטחונית מפרסום שמו ותמונתו של הקצין באגף המודיעין בצה"ל שמת בכלא הצבאי, הודעה אשר עוררה זעם בקרב משפחתו: "נדמה לי שהמתיחות בין המשפחה לצבא עולה, אם הייתה תקופת רגיעה או שהמשפחה הייתה מאוד תחת ההנחיות, נדמה לי שהם מאבדים סבלנות (המשפחה). בעצם יוצאת". 

"יוצאת אמירה שמציגה את העמדה של הצבא שאומרת אנחנו מבחינה ביטחונית כצבא לא מתנגדים לזה שהשם והתמונה של הקצין תפורסם. הסוגייה יותר קשורה למעשה למשפחה עצמה ועניינים שקשורים לה. המשפחה, באמצעות עורך דינה, הוציאה לזה אמירה מאוד נוקבת", הוסיף.

בהמשך התייחס לב רם גם להתנהלות הצבא בפרשה ואמר: "הצבא מרגיש את הלחץ עליו. הוא מתבייש שאיתר קצין ליחידה מהמסווגות ביותר בעולם שהלך ועשה בעיות ביטחון. הצבא מרגיש לחוץ אז הוא מוריד מעצמו את הלחץ, 'אני הייתי מפרסם הכול אבל המשפחה דואגת". 

לדבריו, "אני חושב שאיך שלא מסתכלים על הפרשה, יש 2 הקשרים שונים. האחד זה סיפור המוות בכלא שאין על זה ויכוח שאפשר להריח מזה בעיות בפיקוח". הנקודה השנייה היא הצבא, היו בתהליך הגיוס, האיתור הרבה מאוד דברים ללמוד עליהם, לא רק על האירוע הזה אלא בכלל על אירועים מהסוג הזה, או איך שומרים על ליבת הסוד. דבר שני שקשור לנושא הטיפול בפרשה מרגע שהתפוצצה, לא ניתחו את כל עולמות הפייק ניוז ברשתות החברתיות".

כמו כן, התייחס לב רם גם לנאומו של הרמטכ"ל במסגרת יום עיון לזכרו של אמנון ליפקין שחק ז"ל ואמר:  "למה הרמטכ"ל עומד ואומר הוא הקצין שלנו אבל עשה כך וכך? בסופו של דבר כולם נפגעו בהתנהלות הזאת, גם הצבא וגם כבוד המשפחה".

"אני חושב שגם ההודעה הזאת נעשתה בקצת חובבנות, כי יש צו איסור פרסום. לכן הצבא צריך קצת לעצור, להדק את הקשר עם המשפחה, זאת משפחה טובה, באחריות. מצד שני, האירוע הוא מאוד מאוד מאוד חמור – אל תשכחו", ציין.

בהמשך, התייחס לב-רם גם לנסיבות מותו של הקצין שטרם פורסמו לשמועות הסובבות סביב עניין זה ואמר: "אין אמירה חד משמעית, יודעים שיש עניינים שקשורים אולי לכדורים וכדומה. הכול במרשם רפואי, צריך להגיד את הדברים".