הפרשן הצבאי של מעריב, טל לב רם, שוחח היום (שישי) עם ניסים משעל ב-103FM והתייחס לחשיפה שפרסם הבוקר במעריב סופהשבוע ולפיה קצין המודיעין שמת בכלא אושפז בבית החולים רמב"ם, כחודשיים לפני מותו. "לא סתם מגיעים למיון בבית החולים. הוא מוגדר כמאושפז אבל בסופו של דבר לא נשאר במיון, מדובר באירוע חריג"

"עד עכשיו אנחנו לא יודעים לסמן אותו בדיוק. הוא לא מספר את זה למשפחתו וגם מבחינת הכלא והצבא האירוע הזה לא מדווח למשפחה, יכול להיות שזה בהיבט של חיסיון", הוסיף. 

לדבריו, "יש פה דילמה כי סך הכול הוא אדם בוגר, אבל מצד שני אולי היה צריך להדליק נורה אדומה. הוא חוזר לכלא, רואה את הפסיכיאטר, למעשה הפסיכיאטר קובע שיכול להיות שזה לא קשור לניסיון אובדנות אבל כן נבדק נושא מינון הכדורים". 

לב-רם התייחס לשאלה האם חשיפה זו למעשה שוללת את העובדה כי מדובר בהתאבדות ואמר: "מצלמות הווידאו בתא הכלא, מזהות לקיחת ארבעה כדורים בלבד וזה כרגע נמצא בליבת הבדיקה, גם אם הם במינונים שונים זה די חריג, הם יכולים לגרום למוות. יכול להיות שהוא לקח כדורים לפני כן". 


"כרגע, לא יודעים לקבוע רפואית האם האירוע קרה בגלל התאבדות, יכול להיות שזו תישאר שאלה פתוחה. האירוע שעליו אנחנו מדווחים הבוקר גם בו נבדק ההיבט של קשר למינונים, אולי הייתה לקיחה של כדור אחד יותר או פחות", ציין. 

בנוסף לכך, לב רם התייחס גם למה המניע שהוביל את הקצין לפעול ואמר: "זאב בודד שמתמודד בספורט ורוצה לעשות את הדבר שלו יותר טוב מכולם אבל בדרך בה הוא רוצה לעשות זאת הוא גם יכול להיות לפגוע במתחרים שלו כדי להגיע לאותו ניצחון גדול. אני לא חושב שזו נקמה, אני חושב שזה מניע אישי מאוד יוצא דופן". 

"חלק מהבעיות היו צריכות לעלות בשלב הגיוס, ללא ספק זה מניע יוצא דופן. לא זוכר שאי פעם נתקלנו במניע מהסוג הזה. כרגע סיבת המוות גם לאחר הנתונים, יש סביבה סימני שאלה והאשפוז הראשון מוסיף עוד סימני שאלה", הוסיף.