הפרשן לענייני ערבים אבי יששכרוף אמר הבוקר (שלישי) כי הוא "לא רואה סימנים" לשיגור רקטות של החמאס כתגובה אלימה למצעד הדגלים שעתיד להיערך היום במזרח ירושלים. את הדברים ציין בשיחה עם ענת דוידוב וניסים משעל בתכניתם ב-103FM.

"למדנו דבר אחד, אי אפשר לדעת בוודאות אם צה"ל והשב"כ לא הבינו את סנוואר ואת דף בסבב הקודם. מי אנחנו שנצליח להבין מה הם יעשו. "ובכל זאת, אני חושב שכרגע אנחנו, אני לא רוצה לפתוח פה ולומר שאנחנו לא נראה כנראה שיגור של רקטות, אני לא רואה סימנים לזה, לא רואה את דף יוצא באמירות שהם יחריבו את ירושלים וכדומה", אמר.

הוא הוסיף כי נראית "בסך הכול זהירות בשורות חמאס, הם יחזירו לפעילות את יחידת הבלונים ומה לא, אבל רקטות זה מלחמה ואם אני מנסה לרגע להיכנס לראשו של יחיא סנוואר, זה לא הולך להיות פשוט מבחינתו לגרור עוד 2.1 מיליון פלסטינים בעזה לעוד סבב של מלחמה".

כשנשאל האם מנהיגה של חמאס ברצועת עזה, יחיא סנוואר, לא רואה את עצמו כמנצח הסבב הקודם ולכן ינסה לבחון את בנט, ענה: "נכון, ומנגד, הוא יודע שיש מחיר. זו הדילמה, ולכן אני נזהר בדבריי. יש דילמה מבחינת החמאס האם להתחיל לנעוץ את הסיכות מתחת לכנף של בנט ולפיד, ולהראות לרה"מ החדש מי זה חמאס ואיך מתנהלים מולו, אבל לוקח סיכון שהולך להיות פה סופה על רצועת עזה. בעזה שילמו את המחיר כבר, אין ספק. אז נכון, הם עשו את ה'וי' שלהם אבל זה לא יחזור על עצמו פעמיים, מה תעשה? איזה מן ניצחון זה יהיה?".

לבסוף, הבהיר כי "השאלה הגדולה היא האם רה"מ החדש נפתלי בנט עם כל הממשלה החדשה הולכים לשנות אסטרטגיה מול רצועת עזה וחמאס".

בסוף דבריו, התייחס לעניין שמעורר בנט אצל שכנינו: "הוא מקבל הרבה כותרות, אין ספק שזה תופס שם מקום נכבד בתקשורת. לא כל כך מבינים מי זה נפתלי בנט, אני התווכחתי איתו יותר מפעם אחת על דפי עיתון 'הארץ' על גישתו לסיפוח שטחי C, אבל לפחות אומרים בואו נבדוק לפני שאנחנו מסתערים קדימה. הרשות הפלסטינית בעיניי תהיה האתגר המשמעותי ותנסה לעורר תגובה מהצד הישראלי כדי להחזיר את הרשות והסוגייה הפלסטינית למרכז האג'נדה".