מצעד הדגלים צפוי להתקיים היום (שלישי) כמתוכנן לאחר שהשר לביטחון פנים עמר בר-לב אישר את קיומו. בעקבות איומי חמאס כי יגיבו לקיום המצעד, תגבר צה"ל את הכוחות במקום. דובר חמאס בירושלים, מוחמד חמאדה, אמר הבוקר כי "המתווכים ביקשו מסיעות ההתנגדות שלא להסלים בגלל צעדת הדגלים, אך אנו מבטיחים כי כל האופציות פתוחות בפנינו".

תנועת הג'יהאד האיסלאמי פרסמה גם היא הצהרה המתייחסת למצעד, בה נכתב כי "אנו נגיב במלוא העוצמה לפרובוקציות של המתנחלים בעיר הקודש, ואנחנו נעמוד כסכר בלתי חדיר מול כל מי שינסה לפגוע במסגד אל-אקצה. הארץ היא שלנו, ירושלים היא המקדש שלנו והמסגד הוא שלנו".

בתוך כך פרסמה סוכנות הידיעות הפלסטינית "שיהאב" בחשבון הטוויטר שלה קריאות מצד חמאס לעימותים עם "הכיבוש והמתנחלים". "לא נאפשר לכיבוש ולעדרים של מתנחלים להפר את קדושת מסגד אל-אקצה ואת קדושתם האסלאמית והנוצרית", נכתב בהודעה. "אנו קוראים להמוני בני האומה הערבית והאסלאמית ולאנשים החופשיים בעולם לפעול לדחייתה של הפגנה פרובוקטיבית זו והתקפתם של מקומות קדושים לאסלאם ולנצרות".

מוקדם יותר שוחח תת אלוף במיל' אמיר אביבי, מנכ"ל תנועת הביטחוניסטים, עם בן כספית וינון מגל בתוכניתם ב-103FM והביע את דעתו על המצעד והאיומים מצד חמאס.

אביבי הביע שביעות רצון מקיום מצעד הדגלים היום בירושלים, חרף ההתרעות הביטחוניות: "המאבק שלנו מול החמאס הוא על ירושלים, זה לב המאבק ופה אי אפשר לוותר. זכות בסיסית שלנו כיהודים בארץ ישראל להסתובב עם דגלים בכל מקום בארץ, ובטח בעיר הבירה".

באשר לסוגיית מעבר המצעד בשער שכם, טען אביבי: "אין מקום אחר בעיר העתיקה שאתה יכול ללכת עם הרבה מאוד אנשים בצורה בטוחה, כך בנויה העיר, מה לעשות?".

בנוסף התריע כי "מבחינת חמאס, אין ספק שירצו לבחון את הממשלה החדשה. אנחנו צריכים להיערך ולהיות מוכנים להילחם על עיר הבירה שלנו. אין מצב יותר נוח לנו לממש את זכויותינו. בסוף, החמאס הוכה קשות ואני לא בטוח שהוא רוצה עוד סבב. אם יהיה עוד סבב, הוא יהיה בבעיה מאוד גדולה, ואנחנו נעמוד על שלנו". כספית ציין בפני אביבי כי מצעד הדגלים עלול להוביל להסלמה ביטחונית, בעוד האחרון טען כי "עצם היותנו יהודים בארץ ישראל זה מצב רגיש, עצם הקיום שלנו פה זה פרובוקציה אחת מתמשכת".

עוד הוסיף, כי "אנחנו במערכה. אם נכנע פה, בפעם הבאה זה יהיה שלא נגיע לכותל. זה לא ייגמר הסיפור הזה. הם נאבקים על כל ירושלים, ואנחנו צריכים לשרטט את הקווים האדומים". הוא התייחס למצעד הדגלים הפלסטיני שנערך לפני כשבועיים, והבהיר: אנחנו מדינה דמוקרטית, יש זכות לכל אזרח בכל מקום ללכת עם דגל הלאום שלו ולא צריכה להיות עם זה שום בעיה. אני לא רואה בזה פרובוקציה. הם הציבו את המשוואה הזאת ואנחנו לא צריכים להסכים לזה".