לוחמי האש בסיוע של מתנדבים ועובדי קק"ל פעלו היום (שלישי) משעות הבוקר לכיבוי כ-20 שריפות שפרצו בעוטף עזה. הגורמים לפרוץ הדליקות הם בלוני תבערה ששוגרו מרצועת עזה לעבר שטח ישראל.

שריפה בעוטף עזה (צילום: מתנאל בושרי, דוברות כב"ה דרום)

רוב השריפות פרצו בשדות קוצים ולא סיכנו את בתיהם של תושבי הדרום. שתי שריפות פרצו במועצה אזורית שער הנגב, שמונה שריפות נוספות פרצו במועצה אזורית אשכול. במקביל, כ-20-30 מפגינים על הגדר בדרום רצועת עזה. 

אתמול, העיתון הלבנוני "אל-אחבאר" דיווח כי ארגון הטרור החמאס העביר מסר לישראל  דרך מצרים והאו"ם ולפיו יש לבטל מצעד הדגלים בירושלים שצפוי להתקיים היום. לדבריהם, קיומו "יביא לתגובה חריפה. החזרה לירי הרקטי ניצבת על השולחן". חמאס הדגיש, באמצעות דוברו פאוזי ברהום, כי "התנהגותה של ממשלה זו בפועל תקבע את אופי 'ההתנגדות'". עוד דווח כי, יחידת בלוני התבערה בעזה הודיעה על חזרתה לפעילות. 


בעקבות מצעד הדגלים והקריאה של החמאס, הפתח והפלגים האסלאמיים לקיים יום זעם ביהודה ושומרון, עזה ובמזרח ירושלים, המערכת הביטחונית נמצאת בכוננות שיא. צה"ל נערך לעיבוי כוחות בסוללות כיפת ברזל בעקבות החשש לירי רקטות. 

מחבלים מפריחים בלוני תבערה לעבר ישראל (צילום: מג'די פתחי/TPS)
מחבלים מפריחים בלוני תבערה לעבר ישראל (צילום: מג'די פתחי/TPS)

מחבלים מפריחים בלוני תבערה לעבר ישראל (צילום: מג'די פתחי/TPS)
מחבלים מפריחים בלוני תבערה לעבר ישראל (צילום: מג'די פתחי/TPS)

בתוך כך, חבר הכנסת לשעבר ממפלגת יש עתיד, חיים ילין, התראיין בתוכניתם של בן כספית ואריה אלדד ב-103FM והתייחס לגל השריפות בעוטף עזה. "מי שחשב שהממשלה תתחלף אז בעצם תהיה פה מדיניות שונה – טועה ומטעה. כי גם בימין וגם בשמאל, למעט כמה קיצוניים שרוצים לחזור לעזה, המדיניות היא שכולם רוצים להגיע להסדרה.", אמר חבר הכנסת לשעבר.

חיים ילין (צילום: אסתי דזיובוב/TPS)
חיים ילין (צילום: אסתי דזיובוב/TPS)

עוד הוא הוסיף כי "כששאלו אותי אתמול הייתי בטוח שלא יהיו טילים, מה שיהיה זה הפרחות בלונים בשביל לאתגר את ראש הממשלה שקבע, כשהיה שר הביטחון, 'דין עפיפון כדין קסאם". 

לאחר מכן, ילין טען כי אסור לוותר על מצעד הדגלים בירושלים, למרות אמירות חמאס כי יגיב בירי רקטות למצעד:  "זה שיש את מצעד הדגלים בירושלים אני חושב שזה נכון ואסור לוותר ואסור גם להראות לחמאס שאנחנו מפחדים לעשות כל דבר, כי לאן נגיע בסוף? גם ככה הם מנהלים אותנו, מתי אנחנו נכנסים לממ"דים, אז אנחנו חייבים להילחם על הריבונות שלנו לא רק על הנגב והרבה מאוד דברים אלא גם על העשייה שלנו בתוך ירושלים".

"אנחנו לא יכולים להמשיך לנהל את מדינת ישראל לפי האסטרטגיה של חמאס. נקודה. וזה לדעתי הדבר הכי חשוב שיש לעשות. ואם צריך עוד פעם לסבול חודש טילים בשביל לכסח את הצורה לחמאס – אז צריך לעשות את זה. אבל לא לעשות את זה בתשלומים, די, מספיק", אמר חבר הכנסת לשעבר.

לסיום הוא ציין כי "אי אפשר לנהל מדינה דרך סיסמאות. כראש רשות פעלתי מול המרעה של הבדואים, כל פעם שהם הביאו סוס, חמור או גמל – העפתי אותם מהמרעה. ברגע שאתה שם גבולות ברורים לאנשים שאתה יודע שיהיו ממושמעים רק אם ישימו להם גבולות – אז אתה צריך לעשות את זה, גם מול המחבלים וגם מול חמאס. כשאין גבולות אז תמשיך לכבות שריפות."