הפרשן לענייני ערבים של "חדשות 13", צבי יחזקאלי, שוחח היום (שישי) עם ניסים משעל והתייחס לתקיפת צה"ל הלילה ברצועת עזה בתגובה להפרחת בלוני התבערה: "היה צפוי שחמאס יעיף את הבלון, בדיוק כמו הטיל הראשון ששלח אחרי ההתנתקות, הם בוחנים אותנו כל הזמן. הפעם הם רצו לבדוק האם דין בלון הוא דין רקטה, וגילו שדין בלון הוא דין בלון".

"החמאס בחן את בנט ולדעתי בנט לא עבר את המבחן, מכיוון שהוא נכנס לתגובות האוטומטיות ובכך חמאס הצליח לרסק את ההרתעה ולהוכיח שישראל ממשיכה להגיב באופן מידתי", הוסיף. 

לטענתו, יגיע היום שבו נצטרך לצאת לעוד מבצע כדי לאכוף את הדבר הזה שדין בלון כדין רקטה. "התקיפות הנוכחיות לא מצליחות להרתיע את החמאס מלזרוק עלינו עוד ועוד בלון - וככה אנחנו לא שוברים את הנוסחה. אז היה לנו מבחן ראשון, שהוא תמיד החשוב ביותר, ולצערי לא עברנו אותו, כי החמאס עכשיו יודע שישראל שוב לא תהפוך את השולחן", אמר. 

בסיום דבריו התייחס יחזקאלי לבחירות באיראן: "הכל כבר צפוי כי המנהיג העליון הוא זה שקובע מי בסופו של דבר יהיה הנשיא הבא, אבל אנחנו רואים תהליך מעניין - כי פעם היו שוליים רחבים לבחירות, היה סוג של אמון אפילו בקרב הצעירים שסובלים מעוני".

"הפעם אנחנו רואים שהם לא רוצים לקחת סיכונים והם שמים מנהיג ששלח אלפים למותם מול מועמד אפור לגמרי. איראן פשוט הולכת לכיוון של רדיקליזציה ורוצה לדבר עם העולם על הסכם הגרעין", סיכם.