טרור הבלונים נמשך גם לאחר מבצע "שומר החומות", כשאתמול נרשמו שמונה שריפות ברחבי העוטף. אילנית סוויסה, תושבת כפר עזה שוחחה עם ג'ודי שלום ניר מוזס ב-103FM ושיתפה בתחושותיה: "אני בהלם מהמצב שהגענו אליו במדינה שלנו. מהחוסר הביטחון האישי שיש לכלל האזרחים בהרבה רגעים בחיים. זה פשוט לא ייאמן. צריך להחזיר את החיים לסדרם, הילדים פה עדיין בפוסט טראומה מהירי". 

"עכשיו לפחות, בניגוד לקודם, יש בי רגיעה מסוימת - כי לפחות אני לא מרגישה שיש שיקולים של משפט בקבלת ההחלטות", הוסיפה.

בנוסף לכך, סוויסה התייחסה גם לחילופי השילטון ולדבריה צריך לתת לממשלה החדשה לעכל ולהבין את המצב. "הנזקים שיש פה, לא היא עשתה, אלא הם נעשו כבר לפני 20 שנה. אני קוראת בטוויטר שחבר הכנסת כ"ץ כתב 'דין עוטף עזה כדין תל אביב', 'דין בלון כדין רקטה', וזה קשקוש שמעליב אותי מאוד". 

"אני יודעת שאם הם היו בשלטון, לה היה זז גפרור ממקום למקום. המשחק הפוליטי הזה הוא על חשבון הגב של הילדה שלי, על חשבון החיים הרגועים שלי. אם הוא רוצה להיות למען מדינת ישראל, אז שיהיה למען מדינת ישראל ושלא יצייץ דברים שיעליבו אותי כתושבת המקום. קצת כבוד", אמרה סוויסה. 

בהמשך בתה, רננה בת שיתפה גם בתחושתיה וחשפה כי "עד שאני מצליחה לחזור לשגרה, אז משהו משתנה בה וגורם לי להרגיש שוב מפוחדת. חזרתי להתקלח עם דלת פתוחה, כי אני פוחדת שלא אשמע את הצבע האדום ושאני לא אספיק להגיע למקלט. אבל אני מרגישה גם שיש שינוי וכשאני שומעת שצה"ל תוקף בתגובה, תחושת הביטחון שלי מתחזקת טיפה".

שיגור רקטות לעבר עוטף עזה (צילום: רויטרס)
שיגור רקטות לעבר עוטף עזה (צילום: רויטרס)

"אני חושבת שצריך שהתושבים בעזה יבינו כמה כיף יכול להיות לחיות בלי חמאס. לחיות חיים נורמליים. אבל על מנת שזה יקרה, צריך לפתור את הבעיה מהעומק ולא לעשות עוד ועוד מבצעים בתקווה שהבעיה תיפתר מעצמה", הוסיף רננה. 

בסיום דבריה, התייחסה אילנית לתחושותיה של בתה ואמרה: "מאוד מצער אותי שזה הסיפור, כי לא יהיה סוף לירי וכמה כואב שהילדה שלי מרגישה בטוחה רק כשיורים על עזה. ועדיין, אנחנו צריכים לשאוף ולחלום שכל זה יסתיים. אם אנחנו חושבים שחמאס הוא הבעיה, אז פשוט צריכים לפתור את הבעיה".