בג"ץ דחה היום (ראשון) עתירה בגין היתר גידול זקנים של חיילי צה"ל. בעתירה נטען כי על בסיס תיקון שנעשה בפקודה בשנת 2020, צה"ל הנהיג "מדיניות דרקונית" של שלילת היתרים ובכך הפלה בין חיילים דתיים לחילונים, בין משרתי חובה למשרתי קבע ובין גברים לנשים. שופטי העליון הנדל, מינץ ושטיין קבעו כי טענת העותרים נעדרת ביסוס עובדתי מספק. 

הדיון בעניין התייחס לעתירה שהוגשה בינואר האחרון מטעם תנועת "המאבק למען פטור זקן", נגד מדיניות צה"ל, כפי שנקבעה בתיקון לפקודה משנת 2020. על פי התיקון, הגורם המוסמך לתת היתר חריג לגידול זקן או שפם, מטעמים אישיים או אישיים-דתיים, הוא מפקד יחידת החייל בדרגת סגן אלוף לפחות, ולא קצין משאבי האנוש. עוד קבע התיקון כי היתר חריג לגידול זקן יהיה בתוקף למשך שנה מיום קבלתו. בסיום התקופה, יהיה רשאי החייל להגיש בקשה מחודשת להיתר.

לטענת העותרים, התיקון מנהיג מדיניות דרקונית של שלילת היתרי זקן והבהירו כי מדובר במדיניות לא חוקית שיש לבטלה. זאת, מאחר ולטענתם התיקון הוביל לצמצום דראסטי של כמויות ההיתרים לגידול זקן ברחבי הצבא. 

בדיון, נימק השופט שטיין כי העתירה "אינה מצביעה על שום פגע שקורא להתערבותנו בהחלטת המשיבים וכי תיקון 2020 הוא תיקון טכני, ותו לא, הוא אינו מהווה פגיעה אשר עולה על הנדרש".

ממטה המאבק למען פטור זקן לכולם נמסר בתגובה כי: "למעלה משנה של עבודה משפטית ותקשורתית של המאבק שלנו כולל העתירה לבג"ץ עצמה היא שהובילה למעל 40 אלף פטורי זקן. ללא המאבק למען החיילים - לא הייתה התייחסות הולמת מצד צה"ל לנושא. עם זאת דחיית העתירה על הסף על ידי שופטי בג"ץ היא יריקה בפני המשרתים בצה"ל הסובלים ממדיניות דרקונית ויום יומית כנגד הזכות הבסיסית לגדל זקן גם בימים אלו. נוסף על כך, גם בימים האחרונים אנו ממשיכים לקבל למטה המאבק עוד ועוד אירועים המוכיחים שהמדיניות קיימת ברגעים אלו. אנו נמשיך להיאבק למען החיילים וכנגד האפליה בשורות הצבא".